kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۷۶۱
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۰

بسیج سازندگی امسال ۲۰۰ هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد می‌کند

رئیس‌ سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: این سازمان امسال برای ایجاد ۲۰۰ هزار فرصت شغلی برنامه‌ریزی کرده است که تعدادی از آنها تبدیل به شغل پایدار خواهد شد.

محمد زهرایی دیروز دوشنبه در مشهد افزود: پارسال هم ایجاد ۱۵۰ هزار فرصت شغلی برنامه‌ریزی شد که ۱۱۲ هزار مورد به کمک همه نواحی مقاومت بسیج و سپاه و گروههای جهادی کشور ایجاد شد.
وی ادامه داد: هم اینک ۴۲ هزار گروه جهادی مجوزدار ثبت شده با ۸۰۰ هزار نفر عضو در کشور فعال هستند.
زهرایی افزود: جهادگران در طرح جامع محرومیت‌زدایی در روستاها با اولویت پرداختن به مسئله آب کشاورزی و آب آشامیدنی مردم و در مرحله دوم کارگاههای زیرساخت ‌اشتغال و مسکن محرومان، نقش‌آفرینی می‌کنند.
وی ادامه داد: از دیگر اقدامات جهادگران، فعالیت در حاشیه شهرها، تکمیل ارزش محصولات مزیت‌دار نسبی در هر منطقه جغرافیایی درخصوص هر محصولی که برای کشاورزان مزیت محسوب می‌شود، آموزش، توانمندسازی و مهارت‌آموزی و ‌اشتغال و همچنین در جاهایی که محصولات روی دست کشاورزان می‌ماند ایجاد قرارگاه‌های جهادی شهرستانی و استانی و فراخوان به سایر جهادگران و کار تسهیل‌گری و انسجام‌بخشی است تا محصولات روی دست نماند. رئیس ‌سازمان بسیج سازندگی کشور درخصوص حاشیه شهر مشهد هم گفت: این بخش، هم قرارگاه خاص خود را دارد و مورد مطالبه مقام معظم رهبری است. همچنین اخیرا هم ستاد بازآفرینی شهری در سطح ملی مخصوص حاشیه شهر مشهد تشکیل جلسه داد و در چند مرحله اجرای طرحهای مختلف به صورت آزمایشی با همکاری دستگاههای مرتبط شروع شده است.