kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۷۲۹
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۷
پس از تشییع در تهران

پیکر شهید مدافع حرم «حسن عبدالله‌زاده» در حرم حضرت عبدالعظیم(ع) آرام گرفت

پیکر پاک شهید مدافع حرم «حسن عبدالله‌زاده» پس از تشییع در شهرک شهید محلاتی، در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در شهر ری به خاک سپرده شد.

 


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مراسم تشییع پیکر شهید مدافع حرم «حسن عبدالله‌زاده» همزمان با سالروز شهادت امام صادق(ع) صبح دیروز در شهرک شهید محلاتی تهران با حضور مقامات کشوری و لشکری و خیل انبوهی از مردم دلداده به شهدا برگزار شد.
پیکر این شهید والامقام پس از انتقال به شهرری در حرم حضرت عبدالعظیم(ع) به خاک سپرده شد.
شهید عبدالله‌زاده که فرزند سردار عبدالله‌زاده از فرماندهان نظامی کشورمان است، پنجشنبه ۱۳ خرداد همراه با دیگر همرزمش شهید سعید مجیدی در دفاع از حرم حضرت زینب(س) در مسیر دیرالزور به تدمر سوریه در کمین نیرو‌های داعش به فیض شهادت نائل شد.
از این شهید مدافع حرم سه فرزند پنج، سه و یک‌ساله به یادگار مانده است.
فرمانده کل سپاه پاسداران در پیامی شهادت مدافعان حرم سعید مجیدی و حسن عبدالله‌زاده را تسلیت گفت.
گفتنی است، مراسم تشییع پیکر مطهر شهید مدافع حرم سعید مجیدی نیز صبح روز دوشنبه از میدان شهدای اراک به سمت گلزار شهدای این شهر انجام می‌شود و پیکر این شهید والامقام در کنار دیگر مدافعان حرم و شهدای فاطمیون در اراک به خاک سپرده می‌شود.
تشییع پیکر 2 شهید گمنام در روضهًْ‌الشهدای جماران
دیروز همچنین مراسم تشییع پیکر دو شهید گمنام دفاع مقدس در تهران برگزار شد.
پیکر پاک و مطهر این دو شهید دوران دفاع مقدس با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی بر روی دستان کارکنان مجموعه‌ روضه‌الشهدای جماران و با حضور مردم شهیدپرور تشییع و به خاک سپرده شد.
تدفین یادگار ۱۸ساله عملیات بدر در خیل دلدادگان به شهدا
همچنین دیروز مراسم وداع، تشییع و تدفین پیکر مطهر شهید گمنام دفاع مقدس همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در حوزه علمیه مشکات تهران با حضور مردم برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله محمدی عراقی بر پیکر این شهید گمنام 18ساله که یادگار عملیات بدر است، نماز اقامه کرد.
تشییع پیکر شهید «ابوالقاسم دشتبان»
در کلات پس از 37 سال
همچنین به گزارش خبرگزاری میزان، پیکر شهید ابوالقاسم دشتبان بعد از ۳۷ سال دوباره به زادگاهش برگشت. شهید ابوالقاسم دشتبان در سال ۱۳۶۲ در عملیات بدر به شهادت رسید و پیکرش روز 14 خردادماه بعد از ۳۷ سال به زادگاهش روستای لائین شهرستان کلات بازگشت.
تشییع و تدفین شهید «مجید جزایری» در شاهین‌شهر اصفهان
مراسم تشییع و تدفین پیکر پاک شهید «مجید جزایری فارسانی» پس از ۳۷ سال مفقودی، یکشنبه ۱۶ خرداد ماه با حضور خانواده و دوستان شهید در شاهین‌شهر اصفهان برگزار شد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، شهید مفقودالاثر «مجید جزایری فارسانی» که سال ۶۳ در عملیات بدر به شهادت رسیده بود پس از ۳۷ سال به تازگی در منطقه عملیاتی جزیره مجنون کشف و شناسایی شد و به میهن اسلامی بازگشت.