kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۶۹۸
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۰

اجتماع صادقیون در میدان شهدای شهر مشهد برگزار شد

 

همزمان با سالروز شهادت ششمین ستاره فروزان آسمان امامت و ولایت امام جعفر صادق(ع)، اجتماع مردم مشهد تحت عنوان «صادقیون» صبح روز یکشنبه با حضور آیت‌الله سید احمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد در میدان شهدای این شهر برگزار شد.
در این مراسم جمع بسیاری از عاشقان و ارادتمندان اهل بیت (ع) به مناسبت سالروز شهادت این امام بزرگوار در عرصه میدان شهدای مشهد اجتماع کرده و به عزاداری و مرثیه‌سرایی پرداختند.
در این مراسم پس از تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید و قرائت زیارت امام جعفر صادق(ع) یکی از مداحان خاندان عصمت و طهارت، در رثای شهادت بنیانگذار مکتب جعفری به مرثیه‌سرایی پرداخت.
نوحه‌خوانی و سینه‌زنی و همنوایی شعارهایی با مضمون تسلیت به امام رضا(ع) و امام زمان(ع) از دیگر برنامه‌های اجتماع صادقیون در مشهد بود.
همچنین آیین‌های گرامیداشت شهادت امام صادق(ع) علاوه‌بر حرم رضوی در گوشه، گوشه شهر مشهد و سایر شهرستان‌های استان خراسان رضوی برگزار شد و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در رثای آن امام همام ‌اشک ماتم ریختند.برنامه اجتماع عظیم صادقیون همه‌ساله در عرصه میدان شهدا برگزار می‌شود اما امسال با توجه به وضعیت کرونا به خاطر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، با جمعیت کمتری برگزار شد.
این مراسم همه ‌ساله به سمت حرم مطهر ادامه پیدا می‌کرد ولی امسال به خاطر شیوع ویروس کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، مراسم در همان میدان شهدا، برگزار شد.