kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۶۲۴
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۷
مدیرعامل مترو تهران:

۲۲۰ میلیارد از اوراق مشارکت سال ۹۸ حمل‌ونقل پایتخت آزاد نشده است

 


مدیرعامل متروی تهران گفت: هنوز از مبلغ فروش اوراق مشارکت سال ۱۳۹۸ برای توسعه حمل‌ونقل عمومی پایتخت، حدود ۲۲۰ میلیارد تومان باقی مانده و آزاد نشده است.
به گزارش خبرگزاری مهر، علی امام با اشاره به آخرین وضعیت انتشار اوراق مشارکت سال ۱۳۹۹ افزود: برای انتشار و فروش اوراق سال گذشته، بانک شهر به عنوان بانک عامل معرفی شد و در صورتی که برخی روال اداری کار تسریع شود، امیدواریم تا قبل از شروع تابستان پیش‌رو، شبکه حمل‌ونقل عمومی تهران از منابع حاصل از فروش اوراق مشارکت سال ۱۳۹۹ منتفع شود؛ این مبلغ دو هزار و 300 میلیارد تومان است که هزار و 850 میلیارد تومان به توسعه مترو اختصاص می‌یابد و ۴۵۰ میلیارد تومان به شرکت واحد اتوبوسرانی. با تزریق مبلغ مذکور، قطعاً می‌توان با اطمینان خاطر بیشتری از تحقق به موقع برنامه‌های توسعه‌ای شبکه حمل‌ونقل عمومی صحبت کرد.
گفتنی است، کل بودجه اختصاص یافته به شرکت مترو در ۴۴ ماه گذشته، مبلغی در حدود 6 هزار و 700میلیارد تومان بوده است که ۳۰ درصد آن از محل فروش اوراق مشارکت، ۳ درصد از محل اعتبارات تخصیصی دولت و مابقی را که رقمی در حدود چهار هزار و 400میلیارد تومان می‌شود، شهرداری تهران تأمین کرده است.