kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۶۲۰
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۶
شهردار تهران خبرداد

هزینه ۱۲۱ میلیارد تومانی برای تکمیل و اجرای طرح‌های منطقه ۲۲

 


شهردار تهران گفت: ۱۲۱ میلیارد تومان حدود اعتباراتی است که در افتتاح و بهره‌برداری طرح‌های منطقه ۲۲ هزینه شده است.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهر، پیروز حناچی در آئین بهره‌برداری از پروژه‌های مجموعه فرهنگی گردشگری دریاچه شهدای خلیج‌فارس اظهارداشت: به مناسبت تکمیل تمام طرح‌های دور دریاچه خلیج‌فارس و منطقه ۲۲ امروز در این مکان حضور پیدا کردیم که از طرح‌های افتتاح ‌شده می‌توان به تکمیل رینگ دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی اشاره کرد.
حناچی درباره اعتبارات در نظر گرفته شده برای تکمیل طرح‌های دریاچه چیتگر و منطقه ۲۲ افزود: ۱۲۱ میلیارد تومان حدود اعتباراتی است که برای تکمیل و به ثمر رسیدن طرح‌های شهرداری منطقه ۲۲ هزینه شده است.
وی درباره پروژه‌های دریاچه چیتگر ادامه داد: به کارگیری خودرو‌های نمادین جمع‌آوری و حمل پسماند و خودروهای یگان حفاظت شهرداری تهران که به همراه نیروی انتظامی فعالیت می‌کند از جمله طرح‌های افتتاح شده است. شهردار تهران همچنین با اشاره به طرح تفصیلی منطقه ۲۲ گفت: مهم‌ترین قدم در منطقه ۲۲ تصویب طرح تفصیلی بود که نقشه راه است و شاید اصلی‌ترین کار ما همین بود زیرا تا قبل از تصویب این طرح ابهام وجود داشت که چه اقداماتی باید انجام شود تا این حجم بارگذاری‌ها در منطقه مدیریت شود.
حناچی افزود: منطقه ۲۲ تهران از حیث سرانه فضای سبز مشکلی ندارد اما در بحث تامین سرانه آموزشی و خدماتی و بهداشتی با چالش مواجه است.
وی اظهارداشت: یکی از عارضه‌های اکولوژیک شهر تهران عدم تعادل زیست پذیری است به عنوان مثال شکل کنترل آلودگی برنامه از جمله هدفی است که ‌در مدیریت شهری دنبال می‌شود و نباید فراموش کرد این اقدام در گرو اقدام حاکمیت در کنار مدیریت شهری است.