kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۶۰۳
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۲
پس از دیدن صحنه کشته شدن فرزندانشان

بن‌سلمان باید برکنار شود /خواسته خانواده سربازان عربستانی کشته‌شده در یمن

 

در پی انتشار نحوۀ کشته شدن سربازان سعودی به دست ارتش و انقلابیون یمن، کاربران فضای مجازی در عربستان، استعفای «محمد بن سلمان» را خواستار شدند.
پایگاه اینترنتی خبرگزاری مطبوعات یمن نوشت، در پی انتشار تصاویر کشته شدن سربازان سعودی فاقد سلاح و در حال فرار به دست ارتش و انقلابیون یمن، اعضای خانواده‌های این سربازان خواستار کناره‌گیری ولیعهد عربستان شدند و از دولت ریاض خواستند هر چه سریع‌تر به جنگ در مرزهای جنوبی پایان دهد و مانع مرگ سربازان شود.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، این درخواست بعد از آن مطرح شد که ستاد تبلیغات جنگ یمن تصاویری از جبهه جیزان منتشر کرد، که فرار نیروهای سعودی را نشان می‌دهد. در عملیات مذکور، ۸۰ سرباز سعودی و تبعه سودانی کشته شده‌اند.
کاربران سعودی توئیتر، با داغ کردن هشتگ «سربازان ما را دیگر بازیچه قرار ندهید»، محمد بن سلمان را مسئول شکست سربازان و به خطر افتادن جان آنها در یمن دانستند و از او خواستند فورا استعفا کند.
دریکی از توئیت‌هایی که برای همراهی با این هشتگ پست شده‌، آمده است: سربازان سعودی کمترین حقوق و مزایا را نسبت به دیگران دارند و از آنها حمایتی نمی‌شود. آنها که دور از میدان جنگ هستند، در شهوت‌ها غرق شده‌اند‌، ساکن کاخ‌های خود هستند و سربازان را به سوی مرگ سوق می‌دهند.
یک کاربر به نام«ولید الهذلول» نوشت: خدا مردم عربستان را از محمد بن سلمان یاغی حفظ کند، زیرا او برای کشور، بسیار خطرناک است.
«علی عمر المالکی» نوشت: آیا این صحنه نشانگر آن نیست که فرمانده این سربازان، نالایق است و احتمالا اهمیتی نمی‌دهد که چه بلایی سر آنها می‌آید؟
بمباران مکرر یمن
جنگنده‌های سعودی سه شنبه شب‌،مناطق مختلف یمن را 23 بار بمباران کردند؛ در این حملات، 18 نوبت مناطق «مدغل» و «صرواح» بمباران شدند و چهار بار نیز منطقه «حزم» هدف حملۀ هوایی قرار گرفت. منطقه «باقم» در استان «صعده» نیز یک نوبت
بمباران شد.
گفتنی است که رژیم آل‌سعود به همراه متحدان خود، بیش از شش سال است که مناطق غیر نظامی یمن را به طور مداوم بمباران می‌کند و در این حملات تاکنون، هزاران زن و کودک کشته شده‌اند.