kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۵۹۶
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۸

اخبار کوتاه از فوتبال

 

گروه دشوار ایران در قرعه کشی جام جهانی فوتسال
قرعه‌کشی رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۱ فوتسال برگزار شد و تیم ملی ایران حریفان خود را شناخت؛ رقبایی که هر یک اسم و رسم‌دار هستند و کار شاگردان سید محمد ناظم‌الشریعه را دشوار خواهند کرد. بنابر قرعه‌کشی انجام شده جام جهانی فوتسال، ملی‌پوشان ایران در گروه ششم این رقابت‌ها باید به مصاف تیم‌های ملی آرژانتین، صربستان و آمریکا بروند که قدرتمندترین حریف آنها آرژانتین است، اما آمریکا و صربستان نیز با توجه به نمایش فیزیکی و جنگنده‌ای که همواره دارند، می‌توانند کار ایران را سخت کنند. تیم ملی فوتسال ایران در جام جهانی ۲۰۱۶ بهترین عملکردش را در تاریخ این ورزش داشت و توانست به‌عنوان نخستین ورزش گروهی روی سکوی جهانی برود و به مدال برنز دست پیدا کند که همین امر موجب شده تا شاگردان ناظم‌الشریعه در سال جاری نیز به دنبال خلق شگفتی و رویاپردازی دیگری باشند.
کمک ۲۵ میلیاردی وزارت ورزش به کمپ تیم ملی
پس از نشست رئیس‌فدراسیون فوتبال با وزیر ورزش و جوانان در جزیره کیش و قول مساعد مسعود سلطانی‌فر برای تجهیز و تکمیل امکانات کمپ تیم‌های ملی در جزیره کیش، مقرر شد تا مبلغ ۲۵ میلیارد تومان در راستای توسعه و برگزاری اردوهای تیم‌های ملی و برگزاری مسابقات بین‌المللی استفاده شود.
یک حکم انضباطی دیگر علیه پرسپولیس
باشگاه پرسپولیس اعلام کرد: خواکین یکی از دستیاران گابریل کالدرون نیز در پیگیری شکایت خود از این باشگاه توانست رای دیگری علیه پرسپولیس از دادگاه عالی ورزش بگیرد.این مربی اسپانیایی از طریق پیگیری شکایت خود، باشگاه پرسپولیس را به پرداخت ۹۵ هزار و ۳۸۱ دلار به علاوه سود سالیانه و همچنین پنج هزار و ۵۰۰ فرانک سوئیس جریمه، محکوم کرد. در جزئیات این رای آمده که مبلغ حقوق خواکین ۵۵ هزار و ۳۸۱ دلار است اما ۴۰ هزار دلار به عنوان غرامت به رقم اصلی اضافه می‌شود.همچنین دو هزار فرانک سوئیس به عنوان هزینه فیفا و سه هزار و ۵۰۰ فرانک سوئیس به عنوان هزینه دادرسی در CAS منظور شده است. سه روز قبل نیز گابریل کالدرون توانست حکم سنگین ۵۸۰ هزار دلاری علیه پرسپولیس از دادگاه عالی ورزش بگیرد و حالا خواکین، دستیار وی چنین حکمی را علیه پرسپولیس دریافت کرد.
آنجلوتی سرمربی رئال شد
کارلو آنجلوتی به عنوان سرمربی رئال مادرید انتخاب شد. طبق گزارش نشریه آ اس اسپانیا، قرارداد آنچلوتی با رئال مادرید سه ساله است و او برای هموار شده مسیر بازگشتش به تیمی که در فاصله سال‌های 2013 تا 2015 مربی‌اش بود، حاضر شده برای پرداخت دستمزدش تخفیف قابل توجه به تیم مادریدی بدهد. آنچلوتی که از اورتون سالانه 8 میلیون یورو در سال حقوق می‌گرفت، به ازای هر فصل از دومین دوره حضورش در رئال مادرید حقوقی 6 میلیون یورویی خواهد داشت. هدایت رئال در فصل گذشته با زیدان بود.