kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۵۴۹
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۶

زاکانی: با سیاست‌گذاری دقیق در بازار سرمایه تعادل و ثبات ایجاد می‌کنیم

علیرضا زاکانی نامزد انتخابات ریاست جمهوری پس از ضبط برنامه در تلویزیون گفت: یکی از فجایعی که طی ۵۰ سال گذشته اقتصاد کشور را تحت تأثیر قرار داده است کاهش بیش از ۳ هزار و ۳۰۰ برابری ارزش پول ملی است.

 


وی تصریح کرد: در سال ۹۸ در بورس افراد حقیقی بالای هزار میلیارد تومان نداشتیم اما در سال ۹۹ با زدن جیب مردم برخی از حقوقی‌ها شرایط جدیدی پیدا کردند. آنها باید پاسخگو باشند. در ابتدای سال۹۹، ۱۷ نفر بالای هزار میلیارد تومان از بورس درآمد کسب کردند.
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: برای ساماندهی بازار سرمایه تلاش می‌کنم. با آموزش صحیح و جلوگیری از منفعت‌طلبی و سودجویی حقوقی‌ها در بورس این امکان را فراهم کنم که مردم نقدینگی خود را به سمت بازار سرمایه سوق دهند، در بازار سرمایه نیز امکان مولد شدن سرمایه‌ها را فراهم خواهم کرد.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: با سیاست‌گذاری دقیق شرایطی را در دولت فراهم خواهیم کرد تا تعادل و ثبات در بازار سرمایه شکل بگیرد.
وی گفت: تلاش می‌کنیم با مسئولیت‌پذیر کردن بانک‌ها و بخش‌های حقوقی و دولت این امکان را فراهم کنیم که دولت دست از رقابت با ملت و تولید بردارد و با جهش تولید مجدداً ارزش پول ملی را به جایگاه اصلی خود بازگردانیم.
زاکانی افزود: فرهنگ تلاش و کوشش، خودباوری و میدان‌داری، فرهنگ در صحنه بودن و مصرف کالای ایرانی سبب خواهد شد اقتصاد بارور شود.