kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۵۴۳
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۵

جلیلی: سیستان و بلوچستان می‌تواند به قطب اقتصادی تبدیل شود

سعید جلیلی نامزد انتخابات ریاست جمهوری در برنامه «با دوربین» که عصر امروز از شبکه اول سیما پخش شد گفت: کشور ما نباید معطل و علاف این باشد که قاتلان حاج قاسم سلیمانی بخواهند به ما عنایتی کنند و یا نکنند و ما همان زمان گفتیم که برخی از مسیرها که دنبال می‌شود راه به جایی نمی‌برد و مردم امروز می‌بینند که روندی که طی شده آیا درست بوده و آیا آن وعده‌ها انجام شد یا خیر.

 


جلیلی تأکید کرد: بیش از ۲۰۰ کشور در جهان داریم و باید با همه کشورها بتوانیم تعامل داشته باشیم و مناسبات قوی برقرار کنیم تا بتوانیم صادرات داشته باشیم و تولید ما افزایش یابد که در آن شرایط‌ اشتغال گسترده ایجاد می‌شود.
وی ادامه داد: امروز ۲۵ درصد جمعیت ما در روستاها هستند و هر روستا می‌تواند یک سلول پیشرفت کشور باشد. اگر مشکلات ۴۰ هزار روستای کشور حل شود، هر روستای ما می‌تواند به جهش کشور کمک کند. این مسئله‌ سازوکار و برنامه می‌خواهد.
جلیلی در برنامه روایت همچنین گفت: در اولین گام، نگاه به استان سیستان و بلوچستان به‌عنوان استان محروم باید تغییر کند؛ نگاه درست این است که در این استان فرصت‌های بی‌نظیری وجود دارد که اگر احیا بشود، نه تنها مردم استان بلکه کل کشور از آن بهره خواهند برد. سیستان و بلوچستان می‌تواند به نوار و قطب اقتصادی در جنوب شرق ایران تبدیل شود.
این نامزد انتخابات سیزدهم همچنین با حضور در استودیو شبکه اختصاصی «جهاد و جهش» تلویزیون اینترنتی خود را افتتاح کرد.