kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۵۳۷
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۰
الاخبار منتشر کرد

روایتی شنیدنی از همکاری حزب‌الله و انصار‌الله با حماس در جنگ غزه

روزنامه الاخبار لبنان نوشته جنگ غزه بروز صحنه هماهنگی و همکاری حزب‌الله، انصارالله و حماس در منطقه بود تا جایی که گروه‌های مقاومت «جنگ بزرگ آزاد‌سازی فلسطین» را در این نبرد تمرین کردند.

 

سرویس خارجی-

جنگ اخیر غزه تفاوت‌های مهمی با تمامی جنگ‌های پیشین مقاومت و رژیم صهیونیستی داشت. یکی از این تفاوت‌ها بروز جلوه تازه‌ای از کلیتِ محور مقاومت بود که توانست صهیونیست‌ها را در چند جبهه تحت فشار بگذارد. حال روزنامه الاخبار لبنان نوشته همه این‌ها از قبل از سوی حزب‌الله و حماس برنامه‌ریزی شده بود و جنگ غزه مانوری بود تا حزب‌الله و حماس طرح و برنامه خود را در بوته آزمایش قرار دهند. الاخبار همچنین نوشته در خلال جنگ غزه، جنبش انصارالله یمن نیز با حماس ارتباط گرفت و خواستار دریافت لیستی از اهداف برای انجام حمله موشکی و پهپادی به سرزمین اشغالی شد، اما حماس به رهبران انصارالله گفت که اوضاع میدانی در غزه بسیار خوب است و اگر دشمن صهیونیستی هر یک از خطوط قرمزی که با گروه‌های مقاومت بر روی آن توافق شده را رد کند، آن زمان انصارالله می‌تواند دست به حمله بزند. با آغاز حمله از سوی مقاومت فلسطین، نادرستی تمامی پیش‌بینی‌ها و ارزیابی‌های سازمان اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی درخصوص اینکه غزه به دنبال درگیری نیست، بر ملا شد. طوری که صهیونیست‌ها چنین ارزیابی می‌کردند که «یحیی السنوار» به دنبال جنگ نیست و اولویتش بهبود وضعیت اقتصادی غزه است. به گزارش فارس از این رسانه لبنانی، از سوی دیگر صهیونیست‌ها تهدید مقاومت فلسطین را جدی نگرفتند و گمان می‌کردند این تهدید نهایتا منجر به راهپیمایی در مرز غزه با سرزمین اشغالی یا شلیک چند راکت به سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین در اطراف غزه خواهد شد و به گفته فلسطینی‌ها، آنها نمی‌دانستند که تهدید‌کننده که «محمد الضیف» باشد، چه شخصیتی دارد و وقتی تهدید می‌کند به شلیک چند راکت به سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین در اطراف غزه اکتفا نمی‌کند.
به نوشته الاخبار، گروه‌های مقاومت این اتفاقات و راکت‌پراکنی از چند محور را از پیش برنامه‌ریزی کرده بودند و می‌توان آن را مانور جبهه مقاومت برای «جنگ بزرگ آزاد‌سازی» دانست و تمامی هماهنگی‌هایی که در طول این جنگ میان گروه‌های مقاومت منطقه صورت گرفت، جزئی از مانور جنگ «نابودی اسرائیل» بود. سال گذشته «اسماعیل هنیه» به لبنان رفت و با
سید حسن نصرالله دیدار کرد. در آن سفر کارشناسان نظامی حزب‌الله و عزالدین قسام با یکدیگر جلسه گذاشتند تا طرح «جنگ بزرگ آزاد‌سازی» را تدوین کنند و همه اتفاقاتی که در جنگ ۱۱ روزه رخ داد، بخشی از این طرح بود. گفتنی است، نقش پایه‌ای ایران در محور مقاومت برای دشمن صهیونیستی کاملاً روشن است؛ چنان‌که خود آنان به این مهم بارها و بارها اذعان داشته‌اند.