kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۴۸۵
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۰
معاون استاندار:

قطعی برق در مصارف خانگی خوزستان به صفر می‌رسد

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان گفت: مصوب شد از این پس در بخش مصرف برق خانگی در خوزستان، با مدیریت در زمینه تولید و توزیع برق قطعی برق نداشته باشیم.
فاضل عبیات با‌ اشاره به قطعی برق در روزهای گذشته در مناطق مختلف خوزستان گفت: اتفاقی که در روزهای گذشته رخ داد مربوط به یک مشکل پیش‌بینی نشده در تولید برق بخشی از نیروگاه‌های حرارتی و یک برنامه سراسری بود که در خوزستان به علت گرمی هوا بیشتر محسوس بود و با برنامه‌ریزی‌ که انجام دادیم این موارد به حداقل و حتی به صفر خواهد رسید.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان ادامه داد: دستور و تاکید استاندار خوزستان این است که برنامه‌ریزی‌ها در استان به گونه‌ای باشد که اگر ضرورتی بر قطعی برق بود این اتفاق در مصارف خانگی نباشد.
وی با بیان اینکه ظرفیت‌هایی در خوزستان داریم که باید آنها را به فعل تبدیل کنیم گفت: از جمله آنها وجود نیروگاه‌های اختصاصی شرکت نفت و شرکت مهندسی توسعه نفت هستند که در حدود ۳۴۰ مگاوات برق تولید می‌کنند.
عبیات توضیح داد: مصوب شد این نیروگاه‌ها دوباره وارد مدار شوند و حدود ۲۵۰ مگاوات تولید را در اختیار شبکه برق قرار دهند تا برخی کمبودها در این زمینه جبران شود.
وی ادامه داد: برخی واحدهای نیروگاه‌های حرارتی زرگان و رامین، و برخی نیروگاه‌های کوچک‌تر مدتی است در حال تعمیر اساسی هستند که مصوب شد تا پایان خرداد امسال تمام این واحدها وارد مدار تولید برق شوند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان افزود: مصوب شد در خرداد ماه جاری بیشتر از نیروگاه‌های برق آبی استفاده کنیم تا کمبودها جبران شود و در تابستان تولید بر عهده نیروگاه‌های حرارتی قرار گیرد.
وی بیان کرد: ساعت کار ادارات از چهارم خرداد در خوزستان از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۲:۳۰ خواهد بود و اگر در پایش‌ شرکت‌های توزیع برق، مصرف براساس آنچه که از آنها خواسته شده نباشد با آنها برخورد می‌شود.