kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۴۸۴
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۰

دادگستری هرمزگان به موضوع قطعی‌های مکرر برق ورود کرد

 

رئیس کل دادگستری هرمزگان با اشاره به صدور دستور قضایی مبنی بر قطعی‌های مکرر برق گفت: در صورت مشاهده هرگونه خسارت یا نارضایتی مردم در نتیجه قطعی‌های مکرر برق در این استان متخلفان مورد پیگرد قضایی قرار می‌گیرند.
علی صالحی اعلام کرد: با توجه به شرایط جوی ناشی از شروع فصل گرما در هرمزگان و قطعی‌های مکرر برق که موجبات نارضایتی شهروندان و بروز مشکلات متعددی در صنوف مختلف را سبب شده است، رسیدگی ویژه به این موضوع در دستور کار دستگاه قضایی استان قرار گرفت.
وی افزود: با ورود مدعی‌العموم به موضوع قطعی‌های مکرر برق و در راستای عمل به دستور‌العمل نظارت و پیگیری حقوق عامه، دستوراتی به منظور مدیریت مصرف برق در سراسر استان با هدف جلوگیری از قطع برق مردم و مشترکین خانگی صادر و ابلاغ شد.
صالحی همچنین اظهار داشت: دستورات ویژه‌ای نیز برای مقابله با استحصال غیر‌مجاز رمز ارزها و جمع‌آوری مزرعه‌های استخراج ارز دیجیتال، خطاب به مأمورین پلیس امنیت اقتصادی و فرماندهی انتظامی استان صادر شده است.
وی یادآور شد: باید نسبت به جلوگیری از قطع برق مشترکان خانگی به سرعت اقدام شود و در صورت اضطرار و لزوم قطع برق، قبل از هر گونه اقدام، توجیه فنی آن به دادستانی مرکز استان اعلام شد.