kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۴۵۶
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۴
فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی:

پایش مرزهای کشور هوشمند می‌شود

 

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی گفت: مرزهای کشور با استفاده از سامانه‌های الکترونیکی، اوپتیکی و راداری، پهپادی و هلی‌شات و نیز کوادکوپتر پایش هوشمند تصویری می‌شود.
سرتیپ احمدعلی گودرزی دیروز سه‌شنبه در حاشیه مراسم اعطای درجه به جمعی از پرسنل مرزبانی شرق کشور در مرکز آموزشی ثامن‌الائمه مشهد در جمع خبرنگاران، ارتقای توان عملیاتی، مهارت‌افزایی و افزایش توان جسمی پرسنل را از اصلی‌ترین برنامه‌های مرزبانی خواند و اظهار داشت: فرماندهی انتظامی از سال گذشته هوشمندسازی این نیرو را در دستور کار قرار داده و بر این اساس نیروی مرزبانی هم برای اقتدار بیشتر و با توجه به نیازی که به امکانات و علوم جدید دارد، به تجهیزات نوین روز مجهز می‌شود تا تحولی اساسی در این بخش صورت گیرد.
وی با بیان اینکه استفاده از امکانات نوین در امنیت پایدار مرزها اثرگذار خواهد بود، افزود: تاکنون دولت در این زمینه کمک‌های ارزنده‌ای کرده است و امسال هم اعتبارات مناسبی را برای این بخش مصوب کرده است که اگر محقق بشود، اتفاقات بسیار خوبی در حوزه مرزبانی کشور رخ می‌دهد و همه ابزارهای پایش هوشمند مرزها در داخل کشور و به دست متخصصان داخلی طراحی و تولید می‌شود.
سردار گودرزی با اشاره به بازدید خود از پاسگاه‌های هنگ مرزی خراسان رضوی در تایباد و دوغارون، روحیه مرزبانان را بسیار بانشاط توصیف و تاکید کرد: با رشادت و همت مرزبانان، هیچ تهدیدی در مرزهای شمال غرب، جنوب غرب، جنوب، شمال شرق و شرق کشور دیده نمی‌شود. در پایان این مراسم که با انجام رژه و سایر تشریفات نظامی همراه بود، ۹۵۰ نفر از دانش‌آموزان مرزبانی به درجه گروهبان یکمی مفتخر شدند و از جمعی از خانواده‌های شهدای این نیرو تجلیل شد.