kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۴۲۷
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۴
وزیر انرژی جمهوری آذربایجان:

ارس مرز برادری و دوستی بین کشورهای ایران و آذربایجان است

وزیر انرژی جمهوری آذربایجان گفت: از گذشته، کشورهای جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران ارتباطات و تعاملات بسیار خوبی داشتند و بر این باور هستیم رودخانه ارس مرز بین‌المللی مابین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان نیست بلکه مرز دوستی و برادری است.

 


به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، پرویز شاهبازاف در پنجاهمین سالگرد بهره‌برداری از سدهای ارس، میل و مغان، اظهار داشت: خوشحال هستیم که در حوزه‌های مختلف اقتصادی اجتماعی، تجاری با کشور جمهوری اسلامی ایران ارتباط خوبی داریم، بنابراین بر این باوریم که این تفاهم‌نامه‌ها نقش مهمی ‌در حوزه ارتباط سازنده ما بین دو کشور داشته است.
وی ادامه داد: رودخانه ارس توانسته است آب آبیاری بیش از ۴۰۰ هکتار زمین را تامین کند.
وی گفت: پروژه ساخت سد ارس در سال ۱۹۶۹ شروع و بعد از یک سال به بهره‌برداری رسید، جمهوری آذربایجان که در سال ۱۹۶۹ وارد‌کننده برق بود امروز به‌عنوان یک کشور صادرکننده برق شناخته می‌شود.
وزیر انرژی جمهوری آذربایجان تصریح کرد: امروز برخی از کشورها در بحث حق آبه‌ها با یکدیگر اختلاف‌های زیادی دارند این در حالی است که کشورهای ایران و جمهوری آذربایجان با شعار دوستی و برادری به حق‌آبه‌های همدیگر احترام قائل هستند و به‌صورت مساوی و برابر از آن استفاده می‌کنند.
وی یادآور شد: برنامه‌های جدیدی برای گسترش پروژه‌های مختلف در سد ارس اجرا خواهد شد و مرز ارس مرز برادری و دوستی است و رئیس‌جمهور آذربایجان بر این موضوع تأکید ویژه دارد.