kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۳۸۶
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۵
زالی:

خبر فوت ناشی از تزریق واکسن کرونا واقعیت ندارد

 


فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران گفت: ماهیت و اساس واکسن‌ها از جمله واکسن کرونا ایمن کردن بدن در مقابل بیماری‌هاست از این‌رو اخبار مربوط به مرگ ناشی از تزریق واکسن کرونا صحت ندارد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، علیرضا زالی درخصوص شایعات منتشر شده در شبکه‌های مختلف مجازی درخصوص فوت ناشی از تزریق واکسن کرونا اظهارداشت: اولین قدم و اولین مرحله تولید واکسن‌ها در عرصه بالینی بر ایمنی‌زایی در برابر بیماری‌ها متمرکز است. همه واکسن‌ها بر این اساس تولید می‌شوند و زیربنای آنها اثربخشی و ایمنی‌زایی در افراد است و نمی‌تواند سلامت فرد را به خطر بیندازد.
زالی با رد هرگونه شایعه درمورد خطرات ناشی از تزریق واکسن ایرانی کرونا، گفت: هر دارو و هر اقدام درمانی مانند جراحی‌ها، با عوارضی همراه هستند، واکسن کرونا نیز از این قاعده مستثنا نیست و ممکن است عوارض سطحی و گذرایی داشته باشد، اما آن‌قدر جدی نیست و نمی‌تواند منجر به آسیب‌های پایدار یا مرگ شود.
شرایط کرونا در تهران شکننده است
وی درخصوص آخرین وضعیت موجود بیماری کرونا در تهران نیز بیان داشت: هم اکنون چهار هزار و 300 بیمار کرونایی در تهران بستری هستند که از این تعداد هزار و 500 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند، اما در مجموع شرایط کرونا در تهران شکننده است و مردم باید شیوه‌نامه‌های بهداشتی را همچنان رعایت کنند.
فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران درخصوص شکل‌گیری موج پنجم بیماری کرونا نیز اظهار داشت: اگر‌چه موج کرونا در تهران روبه افول است، اما همچنان با رفتار‌های فراز و فرودی و سینوسی که از این بیماری در طول ۱۰ روز اخیر مشاهده شده، هنوز با یک شیب ملایم روبه کاهش است.
افزایش شهر‌های قرمز در برخی مناطق جنوب کشور نگران‌کننده است
زالی با بیان اینکه در برخی مناطق جنوبی کشور آمار شهر‌های قرمز روبه افزایش است، افزود: در حال حاضر شهر آبی نداریم و کرونا در کل کشور دارای یک شرایط ناپایدار است که طبیعتا در تهران به دلیل تراکم جمعیت بالای آن خطرات بیشتری در کمین مردم است.