kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۳۳۷
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۲

کتاب پیشنهادی رهبر انقلاب برای شناسایی فتنه ۸۸ صوتی شد(اخبار ادبی و هنری)

کتاب صوتی «نامیرا»، نوشته صادق کرمیار توسط انتشارات نیستان منتشر شد.

به گزارش تسنیم‌، انتشارات نیستان کتاب صوتی «نامیرا»، نوشته صادق کرمیار را با صدای احسان چریکی منتشر و روانه بازار نشر کرد. این اثر ششمین رمان از متون فاخر انتشارات کتاب نیستان است که در سال 1387 منتشر شده است.
«نامیرا»‌ داستان‌ تردید آدم‌هاست و حال‌ و هوای جوانی به ‌نام «عبدالله ‌بن عمیر» را روایت می‌کند که به‌دنبال حقیقت است و می‌خواهد بداند در جریان جنگ حضرت امام حسین(ع) و یزید در واقع حق با کدام‌شان است و در آخر تصمیم می‌گیرد برای مقابله با کفار به جنگ یزید برود.
از طرفی‌ دیگر داستان به بیان خلق‌ و خوی مردم کوفه، خودخواهی و طلبکار بودن آنها می‌پردازد و در پی کلامی ‌از حضرت امام علی(ع) که فرمودند: «نه خدا از مردم کوفه راضی بود و نه آنها از خدا.»، در آخر هم داستان به این سو می‌رود که چگونه مردم کوفه در راه خودخواهی و برای رسیدن به آرزوهای خود امام حسین(ع) را قربانی می‌کنند. این اثر برداشتی داستانی از یک واقعه تاریخی است و ویژگی بارز آن روایت بدون تحلیل شخصی نویسنده است.
رهبر معظم انقلاب درباره این کتاب فرموده‌اند: «کار بسیار خوبی است؛ نگاه درستی به عاشورا دارد و جذابیت داستانی دارد. دو صفحه از کتاب را که خواندم، احساس کردم داستان جذابی دارد و ادامه دادم.»، رهبر انقلاب هم‌چنین درباره این کتاب فرموده‌اند‌: «هر کسی می‌خواهد فتنه‌ 88 را بشناسد، این کتاب را بخواند.»
کتاب صوتی «نامیرا» به‌ مدت 9 ساعت و 48 دقیقه در قالب سی‌دی به ‌قیمت 40 هزار تومان از سوی انتشارات نیستان عرضه شده است.