kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۲۸۴
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۲

جلیلی: ساخت مسکن مورد‌نیاز مردم، مشکل‌ اشتغال و رکود 100 صنعت را حل می‌کند

سعید جلیلی نامزد انتخابات ریاست جمهوری در گفت‌وگویی تصویری تحت عنوان «روایت مسکن»، اظهار داشت: روند هشت سال گذشته نشان داد که دولت وظیفه‌ای جدی در تامین مسکن برای خود قائل نبوده است. آقای روحانی گفت که من با وزیر مسکن در این زمینه اختلاف‌نظر دارم، این حرف زمانی مطرح شد که شش سال از شروع دولت وی گذشته بود.


نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: تنها در سه سال، قیمت مسکن در کشور ما شش برابر شد. آیا نمی‌توانستید نقشی ایفا کنید که وضعیت مسکن به این شرایط تأسف‌باری که امروز است، درنیاید؟
جلیلی افزود: شش برابر شدن قیمت مسکن و به تبع آن افزایش اجاره‌بها برای یک کارمند، یک کارگر و برای کسی که در طبقه متوسط جامعه است و باید تمام توانش را بگذارد تا بتواند مسکن تهیه کند، پرتگاه نیست؟ بعد می‌گویند ما می‌خواستیم کشور را از پرتگاه نجات دهیم.
وی تأکید کرد: با ساخت مسکن نه تنها نیاز مردم برطرف می‌شود بلکه این صنعت به‌عنوان پیشران و در ارتباط با بیش از صد صنعت دیگر بوده و همچنین در رابطه مستقیم با بحث‌ اشتغال است.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه مسکن دارای ابعاد فرهنگی و اجتماعی است، گفت: از دوره‌ای که سالانه ۸۵۰ هزار واحد مسکونی در کشور تولید می‌شده است، امروز به تولید ۳۵۰ هزار واحد رسیدیم. در کنار این آمار، آمار ازدواج جوانان نیز قابل لحاظ بوده و از حدود سالانه ۸۰۰ هزار ازدواج به ۵۰۰ هزار فقره رسیده است.
جلیلی افزود: تسهیل تشکیل خانواده یکی دیگر از وظایف اصلی دولت است. شما می‌بینید وضعیت فعلی بازار مسکن بر ازدواج جوانان نیز تأثیر منفی گذاشته است.
وی با بیان اینکه شش برابر شدن قیمت مسکن و نصف شدن آمار ساخت‌وساز به‌ اشتغال کشور آسیب وارد کرد، اظهار داشت: برای هر صد متر واحد مسکونی، یک و نیم شغل مستقیم و یک شغل غیرمستقیم ایجاد می‌شود. وقتی ۳۵۰ هزار واحد مسکونی سالانه در این دولت ساخته نشد، چه میزان بیکاری به‌وجود می‌آید؟