kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۲۸۰
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۱

رئیسی‌: جوانان گله‌مند انتقام دولت فعلی را از آینده نگیرند

سید ابراهیم رئیسی نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در اولین برنامه تبلیغاتی خود در رادیو اقتصاد اظهار داشت: آنچه من را وادار به حضور در عرصه انتخابات کرد، مشکلات اقتصادی، ناامیدی‌ها و شرایط بازار برای تولیدکننده و مصرف‌کننده بود.من شاهد برخی نارسایی‌ها مثل پرونده‌های فساد اقتصادی بودم.


وی با بیان اینکه من نمی‌خواهم خدمات و زحماتی که در ادوار مختلف انجام شده است را نادیده بگیرم، گفت: ما ناگزیر به یک تحول هستیم. مشکلات موجود را حاصل بی‌برنامگی و عمل نکردن به برنامه می‌دانم. مسئول دولت باید یک درک صحیح از مشکلات و آماده یک اقدام انقلابی باشد.
رئیسی گفت: در دهه ۹۰ وضعیت اقتصاد آسیب جدی دیده است. در ۸ سال گذشته قیمت خودرو ۷ برابر، قیمت گوشت ۵ برابر، قیمت مسکن ۷ برابر افزایش پیدا کرده و ارزش پول ملی نیز افت کرده است.
وی با بیان اینکه ما سه برنامه را برای کاهش هزینه‌ها در نظر گرفتیم، گفت: برنامه اول کنترل تورم، دوم تامین مسکن و سوم نظام سلامت.
رئیسی همچنین پس از حضور در صدای جمهوری اسلامی ایران به‌منظور ضبط برنامه انتخاباتی، در جمع خبرنگاران افزود: توصیه من این است که هر کس و هر ایرانی عزیز در هر شهر و روستا که زندگی می‌کند در انتخابات شرکت کند و از هر کس که ناراحت و گله‌مند است و از هر جریان بی‌عدالتی که به شدت او را آزرده خاطر کرده است بیاید و در انتخابات شرکت کند. این دوره به لطف خداوند و با کمک شما مردم عزیز جلوه‌ای از آنچه که باید در گام دوم انقلاب اتفاق بیفتد هم در حوزه اقتصادی و هم در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی با کمک مردم اتفاق خواهد افتاد.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: می‌توانیم با اقداماتی که انجام می‌شود وضعیت تورمی ‌را یعنی هم گرانی و هم تورم را کنترل کنیم و تولید را به سطحی قابل قبول برسانیم.
وی با‌ اشاره به اینکه قریب به ۷۰ درصد از ظرفیت خالی اقتصادی کشور را می‌توان فعال کرد، افزود: اگر با این ظرفیت‌ها نتوانیم یک میلیون شغل در سال ایجاد کنیم عقب خواهیم بود.