kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۲۷۶
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۰

قاضی زاده هاشمی‌: دولتی خواهم داشت که ۲۴ ساعته کار کند

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در گفت وگویی اظهار داشت: به نظر من، دولت هیچ وقت نباید بخوابد و همیشه باید بیدارباشد. زمان برای دولت سلام معنی ندارد و هیچ زمانی نخواهیم داشت. دولت باید در تمام ۲۴ ساعت کار بکند.


نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ادامه داد: یعنی دولتی خواهیم داشت، ۲۴ ساعته. به همین خاطر باید جوان، پر انرژی و با آرزوهای بلند باشد و به علم و فناوری روز جهان مسلط باشد. به همین خاطر باید مفهوم قدرت را درک کند و به دنبال این باشد که کشور را به عالی‌ترین قدرت در جهان برساند.
وی هچنین در اولین برنامه تبلیغاتی خود در رسانه ملی با عنوان «با دوربین» که از شبکه اول سیما پخش شد به تشریح برنامه‌ها و دیدگاه‌های خود در انتخابات پرداخت و گفت: من یک جراح هستم و به این نتیجه رسیده‌ام که دیگر با مسکّن نمی‌شود بیماران را درمان کرد، تاکید کرد: این تومورهای سرطانی چنگ انداخته و باید شکافته شوند واز بین بروند. من جراح سر و گردن هستم، سرطان در گردن کنار شاهرگ است و باید با دقت و احتیاط درآورده شود. امروز هم وقت جراحی‌های بزرگ فرا رسیده است.
قاضی زاده هاشمی آینده‌نگر بودن دولت را ضروری برشمرد و گفت: باید با پیش‌بینی برای مسائل، تصمیمات درست گرفت نه اینکه موضوع اتفاق بیفتد و بعد به فکر راه چاره بیفتیم. مثلا در مورد رمزارزها اگر پیش‌بینی شده بود، امروز با این مشکلات مواجه نبودیم.
وی همچنین شفافیت، گفت وگو ، رقابت و عدم انحصار، عدالت در رشد و پاسخگوییی را 5 ویژگی دولت خود برشمرد و گفت : در این راستا بیش از ۱۹ برنامه را زمان بندی کردیم و اجازه دادیم کارشناسان این برنامه‌ها را نقد کنند و ما از نقد آنها استقبال می‌کنیم و دولت باید بتواند تمام جریان نخبگان کشور را به کار بگیرد.
قاضی زاده هاشمی، وابستگی دولت‌ها به نفت را مشکل مهمی در اداره کشور عنوان کرد و گفت: دولت‌های ما نفتی هستند و هیچ عرضه‌ای ندارند و فقط فروش نفت را یاد گرفته‌اند، به همین علت پاسخگو نیستند.