kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۲۶۷
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۸
سردار قاآنی:

توصیه می‌کنیم صهیونیست‌ها هرچه سریع‌تر به اروپا و آمریکا برگردند

فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: به همه صهیونیست‌ها توصیه می‌کنم قبل از اینکه خانه‌هایی که در اروپا و آمریکا داشته‌اید گران‌تر بشود، به همانجا برگردید و خانه‌هایتان را بسازید.

سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح شنبه در حاشیه مراسم چهلمین روز شهادت شهید حجازی که در محل سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سردار حجازی یک فرمانده صاحب فکر و اندیشه و اهل تدبیر و با‌برنامه بود که با یک نظم فکری بسیار قوی عمل می‌کرد و به ارزش‌های اخلاقی بسیار پایبند بود.
وی با‌ اشاره به فرماندهی سردار حجازی در جبهه مقاومت، گفت: او تجربیات بسیار بزرگی در میدان‌های جهاد در دفاع مقدس و جبهه‌های مقاومت داشت و بسیار شجاع بود.
فرمانده کل سپاه درخصوص جایگزین ایشان برای فرماندهی، گفت: جریان فرماندهی در مجموعه سپاه همانند یک روح جاری است؛ یعنی همیشه جایگزین فرماندهان وجود دارد و فرماندهان تجربیات را از فرماندهان قبلی می‌گیرند و نگران جایگزینی نیستیم، اما شخصیت این فرماندهان خاص است و جای خالیشان موجب ناراحتی است.
چرا موشک‌های فلسطینی تاسیسات را نزد؟
سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم بزرگداشت چهلمین روز شهادت سردار محمد حجازی جانشین فقید فرمانده نیروی قدس سپاه اظهار داشت: مردم مظلوم فلسطین در شرایط تحریم  و محاصره توانستند در سه روز اول جنگ غزه تقریبا دو برابر جنگ 22 روزه موشک به سرزمین‌های ‌اشغالی شلیک کنند که این موضوع بخشی از اقتدار جبهه مقاومت است.
وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند که باید دست بچه‌های فلسطین و جبهه مقاومت را پر کرد، گفت: معنایش همین موضوع است که دست این بچه‌ها پر شد و آنها این‌گونه خود را نشان دادند و به‌گونه‌ای مقتدرانه عمل کردند که رژیم صهیونیستی ملتمسانه از کشورهای همراهش خواست که به فلسطینی‌ها بگویند جنگ را متوقف کنند اما فلسطینی‌ها شروط خود را غالب کردند.
سردار قاآنی گفت:‌ امروز در سراسر عالم به برکت شهدای عالی‌مقام و شهدایی مانند شهید حجازی اقداماتی صورت گرفته که هر روز جبهه مقاومت عمق بیشتری پیدا کرده و نشان دادیم که مقاومت در هر صحنه‌ای جواب می‌دهد.
وی افزود: 3 هزار موشکی که فلسطینیان به سرزمین‌های‌ اشغالی شلیک کردند تولیدشده در این جغرافیا است.
سردار قاآنی خاطرنشان کرد: پیام مقاومت فلسطین و مقاومت بین‌المللی از هم‌اکنون به بعد آن است که باید فلسطینیان برنامه‌ریزی‌های لازم برای اداره کل سرزمین فلسطین اعم از سرزمین 1948، سرزمین 1967 و سرزمین غزه داشته باشند و از هم‌اکنون باید به سمت اداره سرزمین برای همه فلسطینیان بود.
وی اظهار داشت: رژیم صهیونیستی بلاتردید باید برای زمانی که کنترل سرزمین‌های ‌اشغالی را به فلسطینیان واگذار کند و اداره‌اش از اختیار آن خارج شود، فکر کند.
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: توصیه می‌کنم که صهیونیست‌ها قبل از آنکه خانه‌هایشان که در اروپا و آمریکا فروختند و به سرزمین‌های‌اشغالی آمدند به آنجا بازگشته و قبل از آنکه این خانه‌ها گران شود آنجا را بازسازی کنند.
وی افزود: خیلی از تأسیسات زیربنایی در سرزمین ‌اشغالی در دسترس موشک‌های فلسطینی بود و می‌توانستند مورد اصابت قرار دهد اما این کار را نکردند زیرا زمان طولانی نمی‌برد که فلسطینی‌ها از این تأسیسات استفاده کنند.
فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: فلسطینی‌ها باید به فکر اداره کل فلسطین باشند و رژیم صهیونیستی هم باید به فکر ترک این سرزمین باشد.
ترک خوردن استخوان‌های رژیم صهیونیستی
همچنین سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در حاشیه مراسم بزرگداشت چهلمین روز شهادت سرلشکر محمد حجازی، با ‌اشاره به ویژگی‌ها و شخصیت‌های این شهید، گفت: سردار حجازی از جوانی عمر خود را در مسیر انقلاب گذاشت و ۴۰ سال تلاش و مجاهدت کرد.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه با ‌اشاره به جنگ ۱۲ روزه مقاومت فلسطین با رژیم صهیونیستی، اظهار داشت: این پیروزی‌ها و شکست‌های پی‌در‌پی استکبار جهانی و صهیونیست‌ها تنها مختص به سرزمین‌های ‌اشغالی، لبنان، سوریه، ایران، عراق و یمن نیست. صهیونیست‌ها می‌دانند که باید جمع کنند و از این منطقه بروند. در غزه دیدیم که امکانات اولیه زندگی به آنها نمی‌رسید. به گفته خود سران رژیم صهیونیستی ذات و شکست‌پذیری این رژیم را به جهان نشان دادند و استخوان‌های رژیم صهیونیستی در این جنگ ترک خورد و همه این را دیدند. این تنها شروع فروپاشی رژیم صهیونیستی و نقطه عطفی در فروپاشی آنهاست.