kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۲۵۷
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۶

ژنرال صهیونیست: حماس در جنگ غزه نشان داد نیرویی مقاوم و پایدار است

ژنرال برجسته صهیونیست با اشاره به ناکامی رژیم صهیونیستی در جنگ اخیر غزه، اعلام کرد که حماس و جهاد اسلامی ما را مسخره کردند و حماس نشان داد نیرویی مقاوم و پایدار است.


پس از شکست رژیم صهیونیستی در عملیات «سیف القدس» بسیاری از مقامات صهیونیست به ضعف این رژیم در حوزه‌های مختلف اعتراف کردند. فصل مشترک این اعتراف‌ها نیز این بود که رژیم صهیونیستی از درون در حال فروپاشی است. در ادامه این اعتراف‌ها این بار یک ژنرال صهیونیست به ضعف نظامی این رژیم پرداخته و به قدرت گروه‌های مقاومت اعتراف کرده است.
روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در مقاله‌ای به نقل از «اسحاق بریک» ژنرال ذخیره در ارتش رژیم صهیونیستی نوشته، «شکستی که اسرائیل در جریان جنگ اخیر غزه متحمل شد نشان می‌دهد که آماده ورود به جنگ منطقه‌ای نیست، ضمن اینکه نیروی زمینی ارتش اسرائیل در حال فروپاشی و انقراض است... اسرائیلی‌ها در این ماه واقعیتی را تجربه کردند که بر اساس آن، این نظریه که در هر جنگی با استفاده از نیروی هوایی می‌توان پیروز شد اشتباه است... بیشتر جنگنده‌هایی که در عملیات علیه غزه مشارکت داشته و ادعا کردند که زیرساخت‌های حماس و جهاد اسلامی را به شکل شبانه‌روزی نابود کرده‌اند، هزاران مهمات دقیق که بهای آنها به چندین میلیارد «شیکل» (واحد پول رژیم صهیونیستی) می‌رسد، هزینه کردند؛ اما با همه این وجود نتوانستند جلوی شلیک موشک و خمپاره‌های فلسطینی‌ها را تا زمان اجرای آتش‌بس بگیرند. در تمام این مدت حماس و جهاد اسلامی به شلیک موشک و خمپاره‌های خود ادامه دادند؛ به گونه‌ای که انگار هیچ چیزی به آنها اصابت نکرده است و به نظر می‌رسد که آنها می‌توانستند برای یک مدت طولانی به این عملیات‌های خود ادامه دهند».
وی این را هم گفت که، «ما سال‌ها درباره نیروی هوایی به عنوان بازوی استراتژیک اسرائیل صحبت کرده‌ایم؛ اما توانایی‌های آن در برابر موشک‌ها و راکت‌ها بسیار ناچیز است».
این افسر صهیونیست با اشاره به اینکه «در سال‌های اخیر نیروی زمینی ارتش اسرائیل مورد غفلت و در معرض نابودی قرار گرفته و اکنون در آستانه انقراض است» اعلام کرد که «نیروی هوایی به عنوان ارتش اسرائیل در نظر گرفته می‌شد و این نتیجه یک منطق تحریف شده است که می‌گوید می‌توان صرفاً به کمک نیروی هوایی در جنگ پیروز شد و از بروز تلفات و آسیب‌ها جلوگیری کرد و ما اکنون بهای بالایی برای این اشتباه می‌پردازیم».
حماس پایداری خود را اثبات کرد
وی در ادامه تاکید کرد که حماس پایداری لازم را از خود نشان داد و حتی در سایه حملات هوایی بی‌سابقه اسرائیل علیه نوار غزه و خسارت‌های زیادی که به زیرساخت‌های این منطقه وارد شد همچنان به عملیات‌های موشکی خود ادامه می‌داد. اسحاق بریک تصریح کرد: «حماس متوقف نشده است و منبع الهام آن ایدئولوژیک می‌باشد. در درگیری‌های اخیر اکثر مناطق اسرائیل فلج شده و میلیاردها دلار خسارت اقتصادی به آن وارد آمده است. حماس و جهاد اسلامی ما را مسخره کردند و به عملیات‌های موشکی خود علیه ما ادامه دادند.»
رژه نظامی گردان‌های القسام در نوار غزه
از سوی دیگر خبر رسیده که، گردان‌های القسام،‌ شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین طی روزهای اخیر اقدام به برگزاری رژه‌های نظامی در بخش‌های مختلف نوار غزه کرده است.
در رژه نظامی که گردان‌های القسام در «خان یونس» برگزار کرد، ‌انواع راکت‌ها و موشک‌های مقاومت به نمایش گذاشته شد.
در این رژه نظامی همچنین پهپاد تهاجمی شهاب به نمایش در آمد. در رژه نظامی گردان‌های القسام در رفح نیز انواع تیربارها و موشک‌اندازهای مقاومت در عموم به نمایش گذاشته شد.