kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۱۹۷
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۸

حوادث شهرستانها



زمین‌خواری ۲۰۰ میلیارد ریالی در پارسیان هرمزگان کشف شد
فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: زمین‌خواری به ارزش
۲۰۰ میلیارد ریال در شهرستان پارسیان کشف شد.
سرتیپ غلامرضا جعفری افزود: ماموران پلیس امنیت اقتصادی شهرستان پارسیان از یک فقره پرونده زمین‌خواری در این شهرستان مطلع و پیگیری موضوع را در دستور کار قرار دادند.
وی بیان داشت: در بررسی‌های میدانی به عمل آمده توسط ماموران پلیس امنیت اقتصادی پارسیان مشخص شد، فردی با اقدامات غیرقانونی و بدون مجوز ۴۳ هکتار از اراضی دولتی را به تصرف خود در آورده است.
سردار جعفری گفت: در رابطه با این پرونده یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی تحویل شد.
شهرستان پارسیان در ۵۰۰ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

 

کلاهبردار 30 میلیاردی «فاروج» دستگیر شد
فرمانده انتظامی استان خراسان شمالی از دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای با 30 میلیارد ریال کلاهبرداری از شهروندان توسط پلیس «فاروج» خبر داد.
سرتیپ «سعید مطهری زاده» اظهار داشت: در پی اعلام شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی با ترفند فروش گوشی هوشمند تلفن همراه اقدام به کلاهبرداری از وی کرده است، بلافاصله موضوع در دستور کار پلیس «فاروج» قرار گرفت.
وی افزود: متهم ابتدا با جلب اعتماد یکی از شهروندان با این موضوع که تعدادی گوشی تلفن همراه هوشمند را زیر قیمت بازار برایش تهیه می‌کند، اقدام به دریافت مبلغ از وی می‌کرده و در نهایت بعد از واریز وجه به حسابش دیگر جوابگوی تماس‌ها نبوده است.
این مقام انتظامی با‌اشاره به اینکه ماموران با تلاش شبانه‌روزی و همچنین همکاری شاکی پرونده موفق شدند متهم را شناسایی کنند، افزود: این فرد که به همراه 2 نفر از همدستانش از استان خارج و در یکی از استان‌های جنوبی حضور داشت، بعد از دریافت نیابت قضائی توسط پلیس «فاروج» دستگیر و به مقر انتظامی منتقل
شد.
فرمانده انتظامی خراسان شمالی با بیان اینکه در نهایت هر
سه متهم بعد از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند، تصریح کرد: متهم در تحقیقات انجام شده به 30 میلیارد ریال کلاهبرداری با ترفند فروش گوشی هوشمند تلفن همراه از یک شهروند اعتراف
کرد.

 

کشف بیش ‌از ۴۰۰ کیلوگرم انواع موادمخدر در مرز سراوان
فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان از ناکامی قاچاقچیان و کشف بیش‌از ۴۰۰ کیلوگرم انواع موادمخدر توسط مرزداران هنگ مرزی سراوان خبر داد.
سرتیپ محمد ملاشاهی اظهارداشت: مرزداران هنگ مرزی سراوان از فعالیت باند حرفه‌ای قاچاق موادمخدر در منطقه مرزی جالق شهرستان سراوان مطلع شدند و تشدید اقدامات کنترلی در نوار مرزی را در دستور کار قرار دادند.
وی افزود: مرزداران هنگ مرزی سراوان با اجرای کمین‌ هدفمند و اجرای طرح مهار منطقه مورد نظر را در کنترل خود قرار دادند و توانستند محموله موادمخدر را کشف کنند.
فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: قاچاقچیان که قصد داشتند در فرصتی مناسب محموله موادمخدر را به وسیله یک دستگاه خودرو به عمق کشور انتقال بدهند زمانی که خود را در کمین و محاصره مأموران دیدند با مخفی کردن خودرو و محموله موادمخدر از محل متواری و مرزداران موفق شدند در این عملیات ضمن توقیف یک دستگاه خودرو ،۴۲۰ کیلو و ۳۰۰ گرم انواع موادمخدر شامل ۳۹۷ کیلو و ۸۰۰ گرم تریاک و ۲۲ کیلو و ۵۰۰ گرم پودر حشیش به همراه مقادیری سلاح، مهمات و تجهیزات ارتباطی و مخابراتی را کشف کنند.

 

بالابر غیراستاندارد جان کارگر آشپزخانه‌ای را در بجنورد گرفت
مدیرعامل آتش‌نشانی بجنورد گفت: یک کارگر نوجوان در یکی از آشپزخانه‌های بجنورد با گرفتار شدن در بالابر غیراستاندارد جان خود را از دست داد.
مجید گریوانی عمل نکردن سنسور بالابر را علت بروز این حادثه بیان کرد و اظهار داشت: این بالابرهای بدون حفاظ برای حمل بار است و هرگونه استفاده نیروی انسانی خطرناک و ممنوع است.
وی اضافه کرد: در شرایط فعلی بالابرهای بدون حفاظ و غیراستاندارد در برخی رستوران‌ها، آسپزخانه‌ها و طلافروشی‌ها در مرکز استان مورد استفاده قرار می‌گیرد که تهدید اصلی برای بهره‌برداران است.
وی اضافه کرد: بارها در مورد استفاده از این بالابرهای غیراستاندارد هشدارهای لازم داده شد، ولی همچنان از آن در برخی اماکن استفاده می‌شود که خطر احتمالی آن قطعا تهدیدی برای سلامت افراد است.
وی از اتحادیه‌ها و مجامع امور صنفی خواست تا واحدهای بهره‌برداری از بالابرهای غیر استاندارد را مجاب کنند تا برای دریافت تاییدیه‌های فنی برای این تجهیزات اقدام
کنند.

 

۱۰۵ رأس گوسفند قاچاق در نوار مرزی قصرشیرین کشف شد
فرماندار قصرشیرین گفت: ۱۰۵ راس گوسفند قاچاق در نوار مرزی این شهرستان با هوشیاری ماموران هنگ مرزی کشف و توقیف شد.
مرادعلی تاتار افزود: این محموله قاچاق دام از سوی افراد سودجو در نوار مرزی این شهرستان در حال خروج از کشور بود که شناسایی و در این رابطه برای تحقیقات بیشتر پرونده قضایی تشکیل
شد.
وی اظهار داشت: قاچاقچیان دهان گوسفندان را چسب زده بودند تا به راحتی دام‌ها را به عراق ارسال کنند که با رصد و هوشیاری نیروهای هنگ مرزی، موفق به این کار نشدند.
فرماندار قصرشیرین با بیان اینکه قاچاقچیان موفق به خروج دام‌ها از کشور نشده و این محموله تحویل تعزیرات حکومتی شد، اضافه کرد: در این راستا مرزهای خسروی و پرویزخان توسط نیروهای مسلح تحت رصد و کنترل است.
روز شنبه نیز یک محموله دام قاچاق شامل ۱۰۸ راس گوسفند نر در نوار مرزی این شهرستان با هوشیاری نیروهای تیپ ۴۰ متحرک هجومی نیروی زمینی ارتش در نوار مرزی سومار شناسایی و از خروج آنها جلوگیری شده بود.
قاچاق در بحث دام‌های نر و پرواری اتفاق می‌افتد که البته طبق گفته متولیان به منظور جلوگیری از قاچاق احشام، دام‌ها مصادره شده و برای قاچاقچیان جریمه نقدی نیز لحاظ می‌شود.