kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۱۶۷
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۲

رونمایی از دست‌نوشته و وسائل شخصی یکی از شهدای شاخص جبهه مقاومت(اخبار ادبی و هنری)

مراسم رونمایی از وسایل اهدایی شخصی «شهید سید مصطفی بدرالدین» ملقب به «سید ذوالفقار» از فرماندهان شاخه نظامی حزب‌الله لبنان با حضور خانواده این شهید در موزه انقلاب و دفاع مقدس برگزار شد.

در این مراسم همسر شهید مصطفی بدرالدین گفت: شهید بدرالدین دست‌نوشته‌های زیادی داشت که معروف‌ترین آن قصیده‌ای است که ۸۶ بند دارد و الان می‌خواهیم از آن رونمایی کنیم. از آقای جعفری مدیرعامل موزه می‌خواهیم تجارب خود را به ما منتقل کند تا به لبنان ببریم. این اتفاق برای اینکه بتوانیم خون شهدا را حفظ کنیم، مفید است و نقطه قوت و ستونی برای آبیاری درخت مقاومت است. خط مقاومت که از ایران و لبنان شروع شده را پیش می‌بریم.
وی افزود: سپاسگزارم برای برگزاری این مراسم و استقبالی که شد. ان‌شاءالله همان‌طور که امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) فرمودند ۲۵ سال دیگر اسرائیل محو شود، این امر محقق شود و به زودی نماز را در قدس خواهیم خواند و طبق وعده خدا پیروزی را خواهیم دید. در بخشی از این مراسم همسر شهید مصطفی بدرالدین از آخرین دست‌نوشته این شهید رونمایی کرد و اظهار داشت: این دست‌نوشته ۱۰ دقیقه مانده به شهادت توسط شهید نوشته شد که مربوط به صحبت‌های شهید و برنامه‌هایی است که با ابوزینب در میان گذاشته بود. 10 دقیقه بعد از شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بر بالای پیکر شهید بدرالدین حاضر شد. و نیز بخش دیگری از یادگاری‌های شهید که در این مراسم رونمایی شد شامل آخرین پاکت نامه‌ای است که شهید بدرالدین از زندان برای خانواده ارسال کرد.
در این مراسم نیز، خانواده شهید بدرالدین از غرفه لبنان و فلسطین موزه و سراسرنمای مقاومت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی بازدید کرده و از وسایل «شهید سید مصطفی بدرالدین» در غرفه لبنان چون پوتین، خاک محل شهادت، عینک، پیراهن و شلوار نظامی، سجاده و مهر و تسبیح و انگشتر ایشان رونمایی شد.