kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۱۲۲
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۳

فوت ۱۸۴ بیمار کرونایی دیگر و افزایش شهرهای قرمز

براساس اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، ۱۸۴ بیمار کووید۱۹ دیگر در کشور جان خود را از دست دادند.

به گزارش وبدا، در اطلاعیه این مرکز آمده است: «از 6 تا ۷ خرداد ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۰ هزار و ۲۵۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۵۳۲ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به دو میلیون و ۸۸۶ هزار و ۱۱۱ نفر
رسید.
متاسفانه در طول این مدت، ۱۸۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۷۹ هزار و ۵۶۸ نفر رسید. خوشبختانه تا کنون دو میلیون ۴۱۰ هزار و ۲۵۲ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.
چهار هزار و ۳۸۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند و تا کنون ۱۹ میلیون و ۵۵۰ هزار و ۵۵۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است، همچنین در حال حاضر ۱۳ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۲۱۴ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۲۱ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.
تا کنون سه میلیون و ۱۳۸ هزار و ۳۳۳ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۴۹۹ هزار و ۴۰ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به سه میلیون و ۶۳۷ هزار و ۳۷۳ دُز رسید.»
گفتنی است، بر اساس رنگ‌بندی کرونایی کشور که از ۸ خرداد اعمال می‌شود، شهرستان‌های دیر و کنگان (استان بوشهر)، چابهار (سیستان و بلوچستان)، جیرفت، سیرجان و شهربابک (استان کرمان)، سرپل‌ذهاب (استان کرمانشاه)، بندرعباس، جاسک، خمیر، رودان، قشم و میناب (هرمزگان) در وضعیت قرمز قرار دارند.
در بعضی شهرستان‌های قرمز سویه‌های کرونای هندی و آفریقای جنوبی در حال انتشار است. مراقبت جدی و پرهیز از اجتماعات به خصوص در فضای بسته، ضروری است.
سخنگوی وزارت بهداشت:
نگران موج بعدی کرونا هستیم
سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه بسیار نگران موج بعدی کرونا هستیم، گفت: برای پیشگیری از موج بعدی مردم باید همچنان پروتکل‌های بهداشتی را به دقت رعایت کنند.
سیما سادات لاری در گفت‌و‌گو با خبرگزاری ایرنا اظهار داشت: موضوعاتی مانند انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در پیش است. خبرهایی می‌رسد که فعالان این حوزه برای موضوعات و فعالیت‌های انتخاباتی در برخی از نقاط کشور دور هم جمع می‌شوند. باید از اینگونه فعالیت‌های جمعی پرهیز شود چراکه تجمعات در دوره پاندمی کرونا بسیار خطرآفرین است.
لاری ادامه داد: در موج قبلی ویروس جهش یافته انگلیسی همه مناسبات را به هم ریخت و آن موج عجیب را ایجاد کرد. اکنون نیز اگر ویروس جهش‌یافته هندی در جامعه گسترش پیدا کند، با موج بعدی رو‌به‌رو خواهیم شد که واقعا غیرقابل پیش‌بینی
است.
وی افزود: قله موج چهارم کرونا را طی کردیم و در بیشتر استان‌های کشور در مرحله نزولی این موج قرار داریم اما نمی‌توانیم بگوییم که موج چهارم کاملا پایان یافته است.
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: با توجه به شیوع ویروس هندی به خصوص در مناطق جنوبی کشور، وضعیت بیماری در این منطقه قدری بی‌ثبات‌تر است. پایتخت نیز از جمله مناطقی است که هرچند آمار بستری‌های کرونا در آن کاهش یافته است اما وضعیت بی‌ثبات و شکننده‌ای هنوز دارد.
لاری بیان داشت: موج چهارم شیوع بیماری کرونا در کشور، به‌رغم شمار زیاد بیماران بستری و با توجه به تدابیر‌اندیشیده شده مانند تهیه مکانی برای بستری‌های موقت، خیلی خوب مدیریت شد.