kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۱۱۴
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۹

جلیلی: کار دولت را تمرین کرده‌ایم

سعید جلیلی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پس از ضبط برنامه رادیویی، اظهار داشت: اگر دولتی می‌خواهد مصالح واقعی مردم را در نظر گیرد، باید حتماً برنامه جامعی در این باره داشته باشد.

وی بیان کرد: تورم باید به گونه‌ای حل شود که منجر به رکود نشود و از سوی دیگر اشتغال هم ایجاد کند. همچنین اشتغال هم باید به گونه‌ای انجام شود که مردم احساس نکنند که معطل چند کشور خارجی می‌شوند و اقتصاد مقاومتی به همین معناست.
جلیلی ادامه داد: اگر دشمنان از اهرم فشار اقتصادی علیه ما استفاده می‌کنند، ما باید اهرم فشار را برای همیشه بی اثر کنیم. نباید اینگونه باشد که آنان برای مقطعی بگویند که اگر شما فلان کار را انجام دهید، ما هم ۱۲۰ روز فلان فشار را اعمال نخواهیم کرد که اگر این چنین شود، بعد از ۱۲۰ روز دوباره اقتصاد ما شرطی می شود.
سعید جلیلی همچنین در بخشی از یک گفتگوی تصویری پیرامون مسئله معیشت، گفت: دولت با استفاده از شبکه مویرگی فروشندگان خرد و همچنین سامانه‌های اطلاعاتی باید به توزیع کالاهای اساسی در شرایط خاص بپردازد.
وی ادامه داد: نه تنها کرامت مصرف‌کنندگان حفظ خواهد شد بلکه فروشندگان خودشان در این امر از یکدیگر سبقت می‌گیرند و سعی دارند تا مشتری بیشتری جذب کنند. این کار نیاز به سخت‌افزار ندارد و با همین زیرساخت فعلی می‌توان آن را اداره کرد.
وی همچنین در یک پیام ویدئویی به مردم و جوانان، اظهار داشت: هشت سال است که در دولت سایه، همراه با جوانان شما سعی کرده‌ایم سایه به سایه موضوعات کشور را دنبال کنیم و پاسخ مسائل را جستجو کنیم و از تمام فرصت‌های ممکن برای آنکه چگونه می‌توان کشور را بهتر اداره کرد، استفاده کنیم.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: بنای ما این بود که در این راه از جوانان متخصص، اساتید دانشگاه که دارای تجارب علمی ارزنده هستند، از مدیران با کفایت و موفقی که سابقه‌های خوب داشتند و از تمام اصناف و مشاغلی که در عرصه‌های مختلف صاحب نظر هستند، بهره‌مند باشیم.
جلیلی ادامه داد: این بهره‌مندی منحصر در اتاق جلسات نبود. در میدان حضور پیدا کردیم و در ۳۱ استان، شهرها و روستاها، شهرک‌های صنعتی و دانشگاه‌ها حضور داشتیم. جمع‌بندی این تلاش جمعی یک تجربه و گنج گرانبهایی را برای ما به ارمغان آورده است. مدعی هستیم که امروز نه تنها می‌توان کشور را اداره کرد بلکه می‌توان آن را جهش داد.
وی همچنین گفت که تفاوت اصلی ما با سایر نامزدها در تشکیل دولت سایه بوده و کار دولت را به موازات دولت تمرین کرده ایم.