kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۱۱۰
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۷

مهرعلیزاده: میانگین سنی دولتم از ۴۵ سال عبور نمی‌کند

محسن مهرعلیزاده کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری، پس از ضبط برنامه رادیویی در جمع خبرنگاران،گفت: اعتماد به جوانان را با پوست، گوشت و استخوان لمس کرده‌ام و به آن اعتقاد راسخ دارم.

وی با بیان اینکه برنامه‌های مشخصی برای نشاط جوانان دارم،افزود: سرمایه اصلی توسعه در هر کشوری آمادگی، نشاط و شادابی جوانان است.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: برای تامین کسری بودجه پول چاپ نخواهم کرد، اوراق مشارکت منتشر نمی‌کنم، خلق نقدینگی نخواهم کرد بلکه با حذف یارانه پنهان تورم را کنترل خواهم کرد. وی در عین حال گفت که میانگین سنی دولتم از ۴۵ سال عبور نمی‌کند.
مهرعلیزاده بیان کرد: از برنامه‌هایی که دارم و ان‌شاءالله از روز اول دولت و در عرض حداکثر سه تا چهار ماه انجام خواهم داد این است که ریشه‌های اصلی ایجاد تورم را از بین می‌بریم.
وی ادامه داد: این اقدامات با رفع موانع تولید و بخشنامه‌های سریع که بتواند قوانین و بخشنامه‌های ناکارآمد و بعضاً متناقض و متعارض را از بین ببرد و راه تولید و صادرات را باز کند، محقق خواهد شد و اثرات خود را در ماه اول و دوم در بازار و عرصه تولید از خودش نشان خواهد داد.
مهرعلیزاده اظهار کرد: با روش‌هایی مانند حذف یارانه‌های پنهان بدون اثرگذاری در زندگی مردم و اثرگذاری فزاینده در کالاهای مصرفی، پول مردم را به شکل تزریق در تولید و تزریق در تسهیلات تولید در اختیارشان قرار می‌دهیم و موانع را برخواهیم داشت.
وی گفت: اثر این روش‌ها در چهار و پنج ماه اول دولت خودش را نشان خواهد داد؛ در مرحله اول، توقف تورم و سپس کاهش تورم.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم گفت: ما یک رانت تحت عنوان ارز ۴۲۰۰ تومانی داشتیم و داریم. در سال گذشته نزدیک به ۱۸ میلیارد دلار در این زمینه به بازار تزریق شد با قصد اینکه کالاهای اساسی ارزان به دست مردم برسد ولی در این جهت کمک موثری نکرد، بلکه به عکس آن تبدیل شد.
وی ادامه داد: مردم با قیمت‌های بالا و حتی بعضا بر مبنای قیمت‌های آزاد دلار و یورو در داخل اقلام را تهیه کردند در حالی که مبنا این بود کالاهای اساسی ارزان به دست مردم برسد اما این اتفاق کمک موثری نکرد.
مهرعلیزاده همچنین قبل از ورود به استودیوی رادیو اقتصاد گفت: اقتصاد باید مثل آکواریوم، شفاف باشد و مردم ببینند کسی که ادعای کار اقتصادی می‌کند، واقعا کار اقتصادی انجام می‌دهد یا اینکه به نام کار اقتصادی، فساد می‌کند.