kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۰۶۸
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۴

ماجرای دستگیری و آزادی فرمانده ارشد حشدالشعبی در یک روز

 

منابع آگاه از دستگیر شدن یک فرمانده ارشد «حشدالشعبی» به دست نیروهای دولت عراق خبر داده بودند، که حضور گسترده نیروهای حشدالشعبی در خیابان‌ها، منجر به آزادی او شد.
رسانه‌های عراقی دیروز ابتدا دستگیری «قاسم مصلح، فرمانده عملیات الانبار حشد‌الشعبی، را خبر داده بودند و پس از ساعاتی، خبر آزادی او را اعلام کردند. مصلح از مهم‌ترین فرماندهان حشدالشعبی در مقابله با تروریست‌های داعش، به ویژه علیه مخفیگاه‌های آنان در صحرای غرب عراق است و به همین خاطر، محافل سیاسی و خبری او را دشمن شماره یک داعش در الانبار می‌دانند. به گزارش فارس، یک منبع آگاه امنیتی اعلام کرد که نیروهای ویژه دولت عراق، مصلح را در بغداد و در حالی که قصد سفر به استان کربلا را داشت، دستگیر کردند.
برخی منابع دلیل دستگیری این فرمانده حشد‌الشعبی را ممانعت او از ورود کاروان‌های آمریکایی از سوریه به عراق از طریق معابر غیررسمی اعلام کردند.
اما با استقرار گسترده نیروهای حشد‌الشعبی با تجهیزات کامل در خیابان‌های بغداد‌ و کنترل تمام رفت و آمدها در واکنش به دستگیری قاسم مصلح، فرمانده تیپ ۱۳ حشدالشعبی، به دستور کاظمی آزاد شد. حشدالشعبی اعلام کرده بود در صورت عدم آزادی مصلح، متقابلا «ابو رغیف» رئیس‌استخبارات دولت کاظمی را دستگیر می‌کند؛ « ابوفدک محمداوی» جانشین «ابومهدی المهندس» در حشد‌الشعبی، دستور بازداشت ابو رغیف را صادر کرده بود.