kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۰۶۱
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۸

تحریم فیلم‌های رژیم آپارتاید صهیونیستی در جشنواره آفریقای‌ جنوبی(اخبار ادبی و هنری)

کشوری که خودش سال‌ها طعم تلخ نژادپرستی و آپارتاید را چشیده بود، در مهم‌ترین جشنواره سینمایی‌اش فیلم‌های یک رژیم آپارتایدی را تحریم کرده است.


جشنواره بین‌المللی فیلم دوربان، در اعتراض به تجاوزات اخیر به نوار غزه و ادامه نقض حقوق فلسطینیان، تصمیم به تحریم تولیدات سینمایی رژیم صهیونیستی گرفت.
به گزارش فارس به نقل از میدل‌ایست مانیتور، چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم دوربان (DIFF) آفریقای جنوبی که از ۲۲ ژوئیه تا یک آگوست برگزار می‌شود، در اعتراض به تجاوزات اخیر به نوار غزه و ادامه نقض حقوق فلسطینیان، تصمیم به تحریم تولیدات سینمایی رژیم صهیونیستی گرفت.
این جشنواره از حضور «یاکی آیالون» کارگردان اسرائیلی که قصد شرکت در این جشنواره را داشت، ممانعت کرد.
آیالون از طریق کمیته برگزاری یک ایمیل دریافت کرد مبنی بر اینکه این جشنواره، بر اساس عقیده‌ای که به عدالت اجتماعی و ارزش حقوق بشر و کرامت انسانی دارد، متعهد به تحریم اسرائیل است.
کمیته برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم دوربان گفت: ما تا زمانی که حقوق فلسطینیان توسط صهیونیست‌ها سرکوب شود، هیچ فیلم ساخته‌شده توسط کارگردانان اسرائیلی در طول جشنواره بین‌المللی فیلم دوربان را نمایش نخواهیم داد و اضافه کرد که آنها قبلاًً، در زمان حاکمیت رژیم آپارتاید در آفریقای جنوبی، زندگی مشابهی داشته‌اند.