kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۰۶۰
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۸

شعرخوانی دختر سپهبد شهید قاسم سلیمانی در کنگره بین‌المللی شعر قدس(اخبار ادبی و هنری)

آیین اختتامیه نخستین کنگره بین‌المللی شعر قدس سه‌شنبه چهارم خرداد ماه در سالن بهاران فرهنگسرای شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد.

 


حجت‌الاسلام میثم امرودی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، آیت‌الله محمدحسن اختری رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین، ابراهیم محمد الدیلمی ‌سفیر دولت نجات ملی یمن در تهران، میرمسعود حسینیان مدیرکل خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت امور خارجه، داوود لطفی شهردار منطقه ۱۷، دختر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، حجت‌الاسلام جواد محمدزمانی رئیس هیئت‌مدیره مجمع شاعران مقاومت، مرتضی حیدری آل‌کثیر دبیر کنگره شعر قدس و جمعی از شاعران مقاومت در این مراسم حضور داشتند.
در این مراسم حجت‌الاسلام میثم امرودی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: مقام معظم رهبری در روز قدس فرمودند راه نجات قدس متحد شدن ساکنان نقاط مختلف فلسطین است. این وحدت در جنگ اخیر هم دیده می‌شود. اما هنوز پیروزی در جبهه هنر محقق نشده و به انتفاضه هنری نیاز داریم. برپایی این کنگره بسیار ارزشمند است و باید چنین کارهایی را با قوت ادامه داد.
در این مراسم برخی از شاعران داخلی و شاعرانی از افغانستان، عراق و فلسطین تازه‌ترین ‌اشعار خودشان را خواندند؛ نرگس سلیمانی دختر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی نیز یکی از ‌اشعارش را در این مراسم قرائت کرد که به این شرح است:
صحنه‌ای خون‌بار شد این‌بار در تاریخ ما/ قتلگاه لاله‌های قدس شد کابین ما
رنگ خونش آتشی از عشق بر ما عرضه کرد/ گویی از صبح ازل بغضی بود تقدیر ما
صبر ما گر سر رسد چیزی نماند غیر خون/ رحم کن بر حال خود دوری کن از شمشیر ما
غرق در فیض‌اند وراث زمین اندیشه کن/ بس حذر کن ز آتش سوزان بی‌زنجیر ما
آتش عشق است می‌سوزد دو عالم را دمی/ خوف کن تدبیر کن تصحیح کن خامه به ما
تا ظهور صبح در عالم مجالی بیش نیست/ شرم کن ابلیس رحمی ‌کن به خود از تیر ما
نفرات برگزیده نخستین کنگره بین‌المللی شعر قدس نیز معرفی و تقدیر شدند.در این مراسم همچنین نفرات اول جایزه هنری «سردار دل‌ها» تقدیر شدند. رونمایی از کتاب «ابیات مقدس» شامل آثار سه نسل از شاعران انقلاب اسلامی بخش‌ دیگر این مراسم بود.