kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۰۵۸
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۷

نمایش تمثال حاج قاسم سلیمانی و سرداران مقاومت در دانشگاه دوستی ملل روسیه(اخبار ادبی و هنری)

نمایشگاه متشکل از پرتره‌های سیاه‌قلم از شهدای مقاومت از جمله ایران، سوریه، روسیه و حزب‌الله لبنان در دانشگاه ملل روسیه به نمایش گذاشته شد.

 


این دانشگاه در شهر مسکو با برگزاری نمایشگاه عکاسی تحت عنوان «مدافعان سوریه و مقاومت» میزبان تمثال نقاشی سردار مقاومت حاج قاسم سلیمانی به همراه سرداران مقاومت بوده است.
اين آثار توسط سربازان روسی با سیاه‌قلم به تصویر در آمده است.
این نمایشگاه از سوی سازمان اجتماعی نجاتگران روسیه و با حمایت سفارت جمهوری اسلامی ایران و همکاری انجمن اسلامی دانشجویان مسکو از تاریخ ۲۰ ماه می ‌تا ۳ ژوئن در محل دانشگاه دوستی ملل روسیه دایر است.
در افتتاحیه این نمایشگاه سفیر سوریه در مسکو و همچنین قهرمان سلیمانی رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در این مراسم با نکوداشت یاد شهیدان والامقام محور مقاومت و همچنین یوگنی گونچاروف افسر بلندپایه و نماینده وزارت دفاع روسیه در این مراسم حضور داشتند.
هدف از برپایی این نمایشگاه معرفی رشادت‌های سرداران شهید مبارزه با ‌تروریسم به دانشجویان دانشگاه رودن روسیه که از کشورهای مختلف جهان دانشجو دارد، اعلام شد.
در مراسم افتتاح سفیر سوریه در مسکو، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه، مسئولین این دانشگاه و گونچاروف یکی از فرماندهان وزارت دفاع روسیه که در سوریه با شهید سلیمانی دیدار داشت و همچنین جمعی از دانشجویان این دانشگاه حضور داشتند.