kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۰۴۹
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۵

ممنوعیت هرگونه مصاحبه یا آزمون برای نوآموزان پیش دبستانی و کلاس اولی‌ها

 


معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: برگزاری هرگونه مصاحبه یا آزمون برای نوآموزان پیش دبستانی و کلاس اولی‌ها در همه مدارس دولتی و غیردولتی در زمان پذیرش و ثبت‌نام ممنوع است.
به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی وزارت آموزش و پرورش، رضوان حکیم زاده در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها، از راه‌اندازی سامانه الکترونیکی ثبت‌نام خبرداد و افزود: راه‌اندازی سامانه الکترونیکی ثبت‌نام، افزایش سرمایه اجتماعی آموزش و پرورش را به دنبال خواهد داشت.
حکیم زاده بر ثبت‌نام در موعد مقرر تأکید و اضافه کرد: علیرغم وجود این سامانه، در صورت ضرورت ثبت‌نام به شیوه حضوری در مناطق محروم و کم برخوردار و فاقد زیرساخت‌های اینترنتی، تأکید می‌شود برای پیشگیری از ازدحام خانواده‌ها و دانش‌آموزان، از سیستم نوبت‌دهی استفاده شود. وی ادامه داد: در راستای رعایت اصول تربیتی و اهمیت حفظ اعتماد به نفس کودکان در آغاز ورود به مدرسه؛ برگزاری هرگونه مصاحبه یا آزمون برای نوآموزان پیش دبستانی و کلاس اولی‌ها در همه مدارس دولتی و غیر‌دولتی در زمان پذیرش و ثبت‌نام ممنوع است.
معاون آموزش ابتدایی، اظهارداشت: ثبت‌نام اولیه پایه اول ابتدایی از اول خردادماه و به صورت حضوری در حال انجام است، البته بعد از مراجعه دانش‌آموزان به پایگاه‌های سنجش در بدو ورود، ثبت‌نام آنها قطعی خواهد شد.
حکیم زاده گفت: در راستای اطلاع‌رسانی و افزایش آمادگی خانواده‌ها و دانش‌آموزان، موقعیت جغرافیایی مدارس، جنسیت، دوره تحصیلی و نوع امکانات مدرسه از طریق شبکه شاد و پورتال‌های خبری استانی و منطقه‌ای، اطلاع‌رسانی می‌شود.
وی از افزایش آمار دانش‌آموزان در سال تحصیلی جاری نسبت به سال گذشته، خبر داد و افزود: در سال تحصیلی جاری، در پایه اول ابتدایی، کاهش ثبت‌نام داشتیم که ناشی از خودداری برخی از خانواده‌ها از ثبت‌نام فرزندشان در مدرسه در شرایط کرونایی است که این امری نامطلوب و اجحاف در حق فرزندان است.