kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۰۲۹
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۹
معاون وزیر راه و شهرسازی:

عوارض گمرکی بین ایران و ارمنستان حذف می‌شود

 

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس‌سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: عوارض گمرکی بین ایران و ارمنستان امضا می‌شود و در این زمینه مذاکرات خوبی بین دو طرف انجام شده است.
داریوش امانی، در حاشیه بازدید از پایانه مرزی نوردوز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران افزود: حذف عوارض گمرکی بین ۲ کشور موجب افزایش ترانزیت در کریدور خلیج‌فارس - دریای سیاه می‌شود.
امانی، ادامه داد: همچنین در این سفر در زمینه صدور دانش فنی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای جمهوری اسلامی ایران به ارمنستان مذاکراتی انجام شد تا آنها بتوانند از تجربیات این سازمان درخصوص پایانه‌های مرزی، افزایش ترانزیت و بحث زیرساخت‌ها مانند مجتمع‌های خدمات رفاهی و موضوع جاده‌سازی استفاده کنند و در این زمینه مشتاق سرمایه‌گذاری شرکت‌های ایرانی در ارمنستان هستند. وی با‌اشاره به اینکه برای استفاده از ظرفیت ترانزیتی نیز ۲ کشور باید به استانداردهای کنوانسیون «تیر» و «سی ام آر» ملزم باشند، افزود: در تفاهم‌نامه‌ای با ارمنستان مقرر شد برای تردد ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای آنها در عمق خاک جمهوری اسلامی ایران، ناوگان آنها استانداردهای روز دنیا را رعایت و بر اساس آن اقدام کنند.