kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۷۹۹۲
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰

طرح امارات برای تسلط نظامی بر تنگه باب‌المندب!

طبق گزارش رسانه‌های یمنی، امارات در «باب المندب»، یکی از پرترافیک‌ترین مسیرهای دریایی جهان‌، مشغول ساخت پایگاه نظامی است.

 



به رغم آنکه امارات در سال 2019 اعلام کرده بود، نیروهای نظامی خود را از یمن خارج کرده است، منابع خبری با دستیابی به تصاویر ماهواره‌ای، گزارش دادند که این کشور هم‌اکنون در حال ساخت یک پایگاه هوایی در جزیره یمنی «میون» است. به گزارش فارس، خبرگزاری آمریکایی «آسوشیتد پرس» با دست یافتن به تصاویری ماهواره‌ای گزارش داد که یک پایگاه هوایی در جزیره «میون» در حال ساخت است.
در این گزارش آمده است که به رغم‌آنکه هیچ کشوری مدعی وجود پایگاه هوایی در جزیره میون در تنگه باب المندب نشده است؛ اما مسیر حرکت کشتی‌هایی که از سال پیش برای ساخت یک باند فرود بزرگ به طول ۵.۶ کیلومتر در این جزیره در حرکت بوده‌اند، نشان می‌دهد که این پایگاه مربوط به کشور
امارات است.
مقامات دولت مستعفی یمن در این خصوص گفتند که امارات در پشت تلاش‌های جدید برای ساخت این پایگاه قرار دارد. سال ۲۰۱۹ دولت امارات اعلام کرده بود نظامیان خود را از ائتلاف سعودی خارج کرده است.
جزیره آتشفشانی میمون در تنگه باب‌المندب (ورودی جنوبی دریای سرخ) واقع و متعلق به کشور یمن است. این جزیره‌،که باب‌المندب را به دو آبراه تقسیم می‌کند، از سال ۱۸۵۷ تا ۱۹۶۷ در اشغال انگلیس قرار داشت.