kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۷۹۸۴
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۲
وزیر بهداشت:

150 هزار تخت برای مبتلایان کرونا ذخیره شد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۱۵۰ هزار تخت بیمارستانی با ایجاد بیمارستان‌های سرپایی در پیک چهارم برای مبتلایان کرونا ذخیره شد.

 


سعید نمکی دیروز سه‌شنبه در نشست استانی ستاد کرونای ایلام افزود: روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار بیمار سرپایی در پیک چهارم کرونا ویزیت و ۴۷۰ هزار بیمار نیز بستری شدند.
وی با بیان اینکه در پیک چهارم با کمبود تخت مواجه نبودیم، یادآور شد: ۲۵ تا ۳۰ درصد بیماران کرونایی بستری شدند و در زمینه تهیه اکسیژن بیماران با هیچ مشکلی روبرو نبودیم.
نمکی تصریح کرد: در این شرایط همچنین ۴۶۰ اکسیژن‌ساز و ۱۷۰ دستگاه سی‌تی‌اسکن در روزهای سخت کرونا ایجاد و توزیع شد.
به گفته وی، سه هزار تخت آی‌سی‌یو نیز تنها در این مدت فراهم شد و یک هزار و ۴۰۰ طرح درمانی، بهداشتی افتتاح و در حال افتتاح داریم.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با انتقاد از تمام نشدن روند ساخت بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی ایلام، گفت: این بیمارستان باید حداکثر بین ۵۰ تا ۶۰ روز آینده تکمیل شود.
نمکی با بیان اینکه باید حداکثر در ۶۰ روز آینده بیماران در این بیمارستان پذیرش شوند، اظهار داشت: این بیمارستان باید در زمان تعیین شده به بهره‌برداری برسد.
وزیر بهداشت گفت: بخش رادیوتراپی استان نیز باید در کمترین زمان راه‌اندازی شود و به محض اعلام آمادگی استان برای نصب، اولین دستگاه به ایلام منتقل خواهد شد.
نمکی درخصوص شهرستان ملکشاهی نیز افزود: این شهرستان یکی از مناطق کم‌برخوردار است و بیمارستان نیمه‌تمام آن باید ظرف ۴۵ روز آینده تکمیل شود.
وزیر بهداشت گفت: ۲ دستگاه سی تی اسکن برای استان در نظر گرفته شده است که به محض دریافت، یکی از آنها به ایلام و دیگری به شهرستان دهلران منتقل می‌شود. وی ادامه داد: در پیک چهارم با توجه به تجربه دفاع مقدس و همکاری تمام اقشار موفق شدیم کلینیک‌ها و بیمارستان‌ها را توسعه دهیم و با زنده نگه داشتن طرح شهید حاج قاسم سلیمانی ذخیره و سرمایه‌های ملی را حفظ کنیم.نمکی تصریح کرد: در این مدت درمانگا‌ها و بیمارستان‌های موقت و سرپایی همچنین کمیته‌هایی برای ترخیص ایجاد شد و هیچ مریضی پشت درهای بیمارستان نماند.
وزیر بهداشت بر کنترل مرزهای دریایی و خدمه کشتی‌ها تاکید کرد
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه ویروس هندی و آفریقایی کرونا به راحتی می‌تواند وارد کشور شود گفت: مرزهای دریایی باید کنترل شده و نمونه‌گیری از خدمه کشتی‌ها با دقت انجام شود.
به گزارش ایرنا سعید نمکی در آیین افتتاح پروژه‌های بخش سلامت خوزستان که در آبادان برگزار شد اظهار داشت: موضوع کنترل کشتی‌ها در استان خوزستان باید جدی گرفته شود تا از ورود ویروس هندی و آفریقایی کرونا جلوگیری شود.
وی همچنین با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم اظهار داشت: باید به گونه‌ای مراقبت کنیم که فضا برای حضور مردم در انتخابات مهیا شود لذا از فرمانداران و ائمه جمعه تقاضا می‌کنم در اجرای پروتکل‌های بهداشتی سختگیرانه‌تر عمل کنند تا موضوع کرونا در انتخابات اثرگذار نباشد وتمام تدابیر لازم در این خصوص انجام شود.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین درخصوص توسعه زیر ساخت‌های بهداشتی و درمانی در منطقه آزاد اروند گفت: اعتبار لازم برای راه‌اندازی بخش دیالیز و سرطانی بیمارستان خرمشهر در نظر گرفته و مشکلات و کمبودهای بیمارستان طالقانی آبادان پیگیری می‌شود.
وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: ارادتم به مقام معظم رهبری گرایش سیاسی ندارد و معتقدم همه باید اینگونه ارادتی به مقام ایشان داشته باشیم.
وزیر بهداشت با بیان اینکه ثابت کردیم که می‌شود دست خالی هم با ویروس کرونا مبارزه کرد، گفت: امروز مژده می‌دهم که در عرصه ساخت واکسن کرونا پیروز شدیم و طبق قولی که دادیم واکسن ایرانی کرونا از خرداد ماه مورد استفاده قرار می‌گیرد.
دکتر نمکی اظهار داشت:کشور در اوج تحریم‌های ظالمانه غرب و زمانی که همه راه‌ها به روی ما بسته بود و حتی برای تهیه ماسک و لوازم مبارزه با کرونا با مشکل مواجه بودیم با اتکا به دانش وتخصص داخلی حماسه دوران دفاع مقدس را تکرار کردیم.
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: ویروس انگلیسی در خوزستان زمین‌گیر شد و نه تنها بیمار مبتلا به کرونا در پشت درهای بیمارستان نماند بلکه هیچ مورد اورژانسی و یا بیماران نیازمند آی سی یو را مشاهده نکردیم که سردرگم باشد.