kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۷۹۸۰
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۱
رئیس کمیته نفت و انرژی مجلس:

مجلس برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد

رئیس کمیته نفت و انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: هیچ برنامه، طرح و دستور کاری برای افزایش نرخ بنزین و سایر فرآورده‌های نفتی در مجلس و کمیسیون انرژی وجود ندارد و به شایعات در این حوزه نباید دامن زد.


حسین حسین‌زاده سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا گفت: بدون شک هر گونه تصمیم و طرحی در زمینه بنزین که تاثیر مستقیم بر اقتصاد، معیشت و زندگی روزمره مردم و سفره آنها دارد باید با نظارت دقیق و رویکردی کارشناسانه و با نگاه عالمانه و دقیق باشد.
عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه موضوع گرانی بنزین راه حلی نیست که مجلس با آن موافقت کند، افزود: کمیسیون انرژی و کمیته مربوطه اجازه نخواهد داد در چنین شرایط سخت اقتصادی باری دیگر بر مشکلات مردم افزوده شود و حداقل اینکه تا ۶ ماه آینده هیچ برنامه‌ای مبنی بر افزایش قیمت بنزین در دستور کار مجلس و دولت قرار ندارد.
حسین‌زاده به این نکته نیز اشاره کرد که جمهوری اسلامی ایران هم اینک روزانه بالای ۲۰ میلیون لیتر صادرات بنزین دارد و سال گذشته نیز به باشگاه صادرکننده بنزین در دنیا پیوسته است و هیچ توجیه منطقی برای گران شدن بنزین وجود ندارد.
نماینده مردم شهرستان‌های لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: باید به جای سوخت‌های فسیلی به سمت سوخت‌های جایگزین و تجدید‌پذیر و مطمئن گام برداریم.
این نماینده مجلس یازدهم همچنین تصریح کرد: نفت و این سرمایه عظیم که از عمق چهار هزار و ۱۷۱ متری زمین اکتشاف و استخراج می‌شود باید از خام‌فروشی صرف خارج شود.