kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۷۹۶۷
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۹

سه طرح مهم آبرسانی در هرمزگان به بهره‌برداری رسید

سه طرح مهم و بزرگ آبرسانی در هرمزگان با هزینه ۹۰۰ میلیون ریال دیروز سه‌شنبه با دستور ویدئو‌کنفرانسی رضا اردکانیان وزیر نیرو و با حضور مسئولان استانی در قالب پویش هر هفته الف- ب- ایران به بهره‌برداری رسید.


استاندار هرمزگان در مراسم بهره‌برداری از این طرح‌ها در شهرستان بشاگرد گفت: این طرح‌ها شامل انتقال آب از سد سهران به گوهران بشاگرد، تصفیه‌خانه فاضلاب تیاب میناب و شبکه جمع‌آوری و آب شیرین‌کن مهدی‌آباد فین بندرعباس است.
فریدون همتی اظهار داشت: مرحله نخست طرح ملی انتقال آب از سد سهران به گوهران بشاگرد با هزینه ۶۵۰ میلیارد ریال بوده که برای یک شهر (گوهران) و ۱۳ روستا در مسیر با جمعیتی افزون بر چهارهزار نفر آبرسانی می‌شود.
استاندار هرمزگان اظهار داشت: تصفیه‌خانه فاضلاب تیاب میناب و شبکه جمع‌آوری با هزینه ۱۸۰ میلیارد ریال از دیگر طرح‌های افتتاح شده در این روز است که جمعیتی افزون بر پنج هزار نفر در افق این طرح پیش‌بینی شده است.
همتی اضافه کرد: افتتاح آب شیرین‌‌کن مهدی‌آباد فین بندرعباس به عنوان سومین طرح افتتاحی در این روز است که با ظرفیت ۱۵۰ مترمکعب در شبانه‌روز با هزینه ۷۰ میلیارد ریال مورد بهره‌برداری قرار گرفت.