kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۷۹۳۱
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۹

حوادث شهرستانها

 

بازداشت جاعل عناوین دولتی و اطلاعاتی در یزد
رئیس ‌حفاظت و اطلاعات دادگستری استان یزد گفت: فردی که با جعل و غصب عناوین دولتی و اطلاعاتی، مدعی اعمال نفوذ در دستگاه قضایی بود، دستگیر شد.
مجید فرهمندزاده، اظهار داشت: با اعلام گزارشی از سوی چند فرد دارای پرونده در دادگستری، مبنی بر پرداخت وجه به یک فرد مدعی اعمال نفوذ برای حل و فصل پرونده در دستگاه قضایی، مراتب با دستور دادستان عمومی و انقلاب یزد در دستور کار
قرار گرفت.
وی افزود: این کلاهبردار که خود را از مقام‌های ذی‌نفوذ اطلاعاتی استان معرفی می‌کرد در قبال حل و فصل پرونده‌ها مبالغی را درخواست می‌کرد و از آنجا که قصد داشته هیچ ردپایی از خود به جای نگذارد، وجوه را یا نقدی دریافت و یا به واسطه دستگاه کارتخوان یک فرد نوجوان که با او همراه بود، دریافت می‌کرد.
وی با ‌اشاره به دریافت 23 تا 146 میلیون ریال در موارد مختلف و متواتر از افراد، اظهار داشت: این فرد مدعی بودکه وجوه را برای خود نمی‌خواهد و باید به واسطه‌های خود برای حل مشکل پرونده پرداخت کند.
رئیس ‌حفاظت و اطلاعات دادگستری استان یزد تصریح کرد: فرد دستگیر شده با نمایش دادن دستبند پلیسی و افشانه ‌اشک‌آور به عناوین مختلف، اقدام به جلب توجه و اعتماد سوژه‌های خود کرده و اینگونه وانمود می‌کرد که دارای مقام و پست اطلاعاتی مهمی است و می‌تواند به راحتی اعمال نفوذ کند.
رئیس‌ حفاظت و اطلاعات دادگستری استان تأکید کرد: در این پرونده متهم اصلی به اتهام مشارکت در کلاهبرداری از طریق دعوی اِعمال نفوذ و غصب عنوان مأمور اداره اطلاعات و همچنین فرد نوجوان که این کلاهبردار را همراهی می‌کرد، به اتهام معاونت در کلاهبرداری دستگیر شدند و پرونده در حال رسیدگی در دادسرای عمومی و انقلاب یزد است.

بازداشت آدم ربایان در ساوجبلاغ
فرمانده انتظامی استان البرز گفت: پلیس آگاهی شهرستان ساوجبلاغ، چهار نفر را که اقدام به ربودن یک جوان ۲۲ ساله کرده بودند، در کمتر از ۱۲ ساعت دستگیر کردند.
سرتیپ عباسعلی محمدیان، افزود: در بررسی‌های مقدماتی ماموران محرز شد که آدم‌ربایان با طراحی برنامه‌ای پیش‌بینی شده با یک دستگاه سواری پژو 405، اقدام به ربودن فرد مورد نظر و انتقال وی به انباری در شهرک سهیلیه کرده‌اند.
وی اظهار داشت: در ادامه کارآگاهان با انجام تحقیقات میدانی و به کارگیری اقدامات پلیسی در یک عملیات غافلگیرانه در کمتر از 12 ساعت موفق به دستگیری هر چهار گروگانگیر شدند.
وی ادامه داد: متهمان دستگیر شده در تحقیقات تکمیلی کارآگاهان به ناچار لب به اعتراف گشوده و اذعان داشتند که با توجه به اختلاف حساب قبلی که با فرد ربوده شده داشتند، نقشه ربودن او را طراحی کردند.
این مقام انتظامی تاکید کرد: متهمان دستگیر شده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

بیش از ۳۸هزار لیتر فرآورده نفتی قاچاق در کرمان کشف شد
فرمانده انتظامی شهرستان کرمان گفت: در عملیات شبانه ماموران پایگاه امنیت عمومی این فرماندهی از محل دپو، بیش از ۳۸ هزار لیتر فرآورده نفتی قاچاق کشف و یک متهم در این رابطه دستگیر شد.
سرهنگ مهدی پورامینایی افزود: ماموران پایگاه امنیت عمومی شهرستان کرمان با رصد اطلاعاتی از نگهداری مقادیری فرآورده نفتی قاچاق در یک کارگاه در حاشیه شهر اطلاع یافتند و پیگیری موضوع در دستور کار آنان قرار گرفت.
وی تصریح کرد: در همین راستا و با هماهنگی دستگاه قضائی ماموران طی عملیاتی شبانه در بازرسی از این محل موفق شدند از بشکه‌های جاساز شده داخل یک انبار ۲۰ هزار و ۲۰ لیتر نفت سفید فاقد مجوز و همچنین ۱۸ هزار لیتر متانول که به صورت ماهرانه‌ای در یک ‌تانکر در زیرزمین جاساز شده بود کشف و یک متهم را دستگیر کنند.
فرمانده انتظامی شهرستان کرمان با‌ اشاره به کشف ۳۸ هزار لیتر فرآورده نفتی که به انگیزه قاچاق در این محل دپو شده بود بیان داشت: با تشکیل پرونده در این رابطه متهم برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

انهدام باند قاچاق انسان در سلماس
جانشین فرمانده سپاه شهرستان سلماس از متلاشی شدن باند بزرگ قاچاق اتباع بیگانه در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ میرکاظمی‌زاده، اظهار داشت: با هوشیاری رزمندگان سپاه شهرستان سلماس، باند بزرگ قاچاق اتباع بیگانه در اقدامات عملیاتی و اطلاعاتی رزمندگان سپاه شهرستان سلماس متلاشی شد و 68 نفر از اتباع خارجی به همراه دو نفر از عوامل قاچاقچی دستگیر شدند و سایر عوامل نیز تحت تعقیب قرار دارند.
وی ادامه داد: در این عملیات تعداد سه دستگاه خودرو توقیف شد و تمام دستگیر‌شدگان نیز با تشکیل پرونده قضائی جهت سیر مراحل قانونی به مراجع ذیربط معرفی شدند.
وی تاکید کرد: رزمندگان و پاسداران جان بر کف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان سلماس همواره در تلاش هستند تا امنیت پایدار منطقه را حفظ کرده و عرصه را برای برهم زنندگان امنیت جامعه تنگ نمایند و در این راه از هیچ تلاشی دریغ
نمی‌ورزند.

دستگیری باند هرمی در ساری
ساری - خبرنگار کیهان:
باند کلاهبرداری شرکت‌های هرمی با دستگیری سرشاخه‌های اصلی در ساری متلاشی شد.
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی مازندران گفت: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت افرادی که در یک واحد تجاری تحت پوشش یک شرکت تبلیغاتی اقدام به فعالیت‌های محرمانه در قالب شرکت هرمی می‌کنند، موضوع در دستور کار اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی قرار گرفت.
سرهنگ علی قیصری افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی دو مرد و یک زن متهم به کلاهبرداری که یکی از آنان دارای سابقه کیفری بوده به عنوان سرشاخه اصلی این شرکت هرمی شناسایی شدند.
وی افزود: با هماهنگی قضائی متهمان در عملیات ضربتی پلیس دستگیر شدند.
وی خاطرنشان کرد: متهمان در تحقیقات پلیس با توجه به شواهد و مدارک موجود لب به اعتراض گشوده و به بزه انتسابی
اقرار کردند.