kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۷۹۰۷
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۰

کیهان و خوانندگان



33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
33916546 تمام ساعات شبانه‌روز
سامانه پیام کوتاه 30002323
* پیروزی مقاومت علیه رژیم کودک‌کش درس عبرتی است برای جریان واداده داخلی که دست تمنا به سوی غرب وحشی دارند!
شکیبا
* ساعت 2 بامداد جمعه رژیم جعلی صهیونیستی از فرط درماندگی تصمیم آتش‌بس یک‌طرفه را اجرا کرد. دقیقا به وقت ساعت شهادت سردار دلها حاج‌قاسم عزیز! قاسم هنوز زنده است!
زاهدی از بیت‌شهیدان زاهدی - کاشان
* با سلام و درود به ارواح مطهر شهدای مظلوم مقاومت، پیروزی ملت قهرمان فلسطین بر رژیم جعلی و غاصب را به محضر ولی امر مسلمین جهان امام‌خامنه‌ای و رزمندگان جبهه مقاومت تبریک و تهنیت عرض می نمائیم و بر روح مطهر شهید قدس سردار دلها سلیمانی عزیز که قطعا روح او در این پیروزی شاد است سلام و صلوات می‌فرستیم.
اسدی - لنگرود
* رئيس‌جمهور گفتند طی 8 سال گذشته 120 میلیارد صادرات غیرنفتی داشته‌ایم می‌شود بفرمایند درآمد حاصله کجا و چگونه هزینه شده که به قول خودشان درجیب و سفره مردم دیده نشد و بر بیکاری، گرانی، تورم هم افزوده شد؟
عقیابی - تهران
* مجلس شورای اسلامی باید در این دو ماه پایانی عمر دولت به جد نسبت به بی‌مبالاتی و بی‌انضباطی کاری دولت مثل گرانی نان و خاموشی‌های گسترده همزمان با شروع آزمون حضوری دانش‌آموزان کلاس‌های 9 و 12 و تعطیلی کارخانه‌ها به خاطر قطع برق ورود کند.
4473---021
* وزارت نیرو علت قطع برق‌های ناگهانی را به استخراج رمزارزها و روشن کردن کولرها نسبت می‌دهد! مگر تا به حال طی این بیش از 4 دهه‌ای که از انقلاب می‌گذرد مردم در فصل گرما از کولر استفاده نمی‌کردند؟! بفرمایند استفاده‌کنندگان روزهای غیرمجاز کیانند؟ وقتی وفور برق باشد و مصرف کم به مدیریت شما نمره بیست نمی‌دهند اگر به هر دلیل مصرف در زمان کمبود برق را مدیریت کردید هنر است!
عشقی
* از نیروهای زحمتکش انتظامی درخواست می‌شود جلوی تردد موتورسیکلت‌های پلاک مخدوش، بدون پلاک و پلاک غیرهایی که در خیابان با خیال راحت و بدون ترس تردد می‌کنند را بگیرد. واقعا از دست موتورسواران متخلف خسته‌شده‌ایم.
8516---0912
* دولت اعلام کرد برای کسبه‌ای که به خاطر شرایط کرونایی دچار آسیب شده‌اند وام کار پرداخت می‌شود. لذا به عنوان مدیر آژانس زیارتی پرونده وام در بانک صادرات شعبه شهریار(کد 529) تکمیل کردم و تمام ضمانت‌های حقوق‌بگیر بانک صادراتی، سفته، چک، کسر از حقوق به بانک تحویل دادم و از آبان‌ماه 99 در انتظار وام خود هستم! با گذشت بیش از 7 ماه هیچ خبری از پرداخت نیست و مجبور شدم نیروهای خود را اخراج کنم!
مدیر آژانس زیارتی
* آقای جهانگیری! چرا وقتی خرید خانه برای بسیاری از مردم به رویا تبدیل شد، وقتی مردم با وجود کرونا در صف مرغ می‌ایستادند و وقتی سفره مردم را با بی‌تدبیری‌هایتان کوچک کردید و تورم بی‌سابقه و نقدینگی را رقم زدید، اشک نریختید؟! ان‌شاءا... مردم با رای خود در 28 خرداد پاسخ این جفاها را خواهند داد.
علی بوجوفینی- مدافع حرم
احمد شاهوار- وحید باجدار و...
* اگر آقای جهانگیری برای پیشرفت کشور راهکار دارند چرا طی 8 سال به کار نبستند و در واقع ترک فعل داشته‌اند؟ ایشان باید به خاطر گرفتار کردن مردم و کشور با چوب حراج زدن به 18 میلیارد دلار و 60 تن طلا محاکمه شود نه کاندیدا؟!
مصطفی طاهری- عزیزآباد اصفهان
* آقای لاریجانی! آیا واقعا شما به این تشخیص رسیده‌اید که در برجام دستاورد ملی داشتید و کشور را از لبه پرتگاه نجات دادید؟! ولی بسیاری معتقدند شما با کمک دولت کشور را به پرتگاه رکود اقتصادی، قاچاق، رانت و... گرفتار نمودید؟!
8718---0919
* چرا قانون ثبت‌نام داوطلبان ریاست جمهوری اصلاح نمی‌شود که فتنه‌گرانی چون تاجزاده سردسته اغتشاشگران 78 و 88 و آخوندی بی‌کفایت وزیر راه و شهرسازی و بسیاری از افراد فاقد صلاحیت دیگر خود را برای کاندیدای ریاست جمهوری ثبت‌نام نمایند که با عدم تایید آنها برای نظام هزینه و برای بلندگوهای استکبار جهانی خوراک تبلیغاتی
فراهم شود!
وحیدی
* هنوز گرمای تابستان از راه نرسیده بی‌انضباطی‌ها و بی‌مبالاتی‌های شرکت برق شروع شد. نکند چون نتوانستند شرکت‌ها را با ثمن بخس به نور چشمان ببخشند از این راه وارد شده و هر روز شاهد تعطیلی کارخانه‌ای به خاطر قطع برق هستیم؟ مناطق مختلف شهرها نیز بدون اطلاع‌رسانی و با بی‌تدبیری در ساعات مختلف دچار خاموشی می‌شوند که با توجه به آپارتمان‌نشینی در شهرها برخی در آسانسورها و بالابرها گرفتار می‌شوند.
محمد از اراک و آذری- تهران
* دولتمردان در گران کردن نرخ کالاها و خدمات و به تبع آن فشار به زندگی مردم از افزایش 10 تا 20 درصدی قیمت‌ها عبور کرده و به کمتر از 40 درصد افزایش رضایت نمی‌دهند متاسفانه هیچ احساس تعلق خاطر به هم‌وطنان خودشان ندارند و کشور را رها کرده‌اند.
0049---0911
* حقوق‌های حداقلی بیمه‌شدگان بازنشسته و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی کشور که به‌رغم وعده‌های دولت ماهیانه زیر مبلغ چهار میلیون تومان می‌گیرند با این گرانی‌های افسارگسیخته و تورم روزافزون، کفاف ده روز اول ماه آنها را نمی‌دهد. لذا ضروری است مجلس و دولت برای بهبود وضعیت زندگی آنها فکر اساسی و اقدام عاجلی نمایند.
محمود بلیغیان - اصفهان
* بی‌تدبیری دولت در گران کردن نان مردم در آستانه انتخابات را می‌شود خباثت نامید تا از حضور مردم و افزایش رای مقابل خود بکاهند!
7451---0912 و 3949---0912 و 2842---0910
* رئیس‌جمهور گفت: دو بیل لازم داشتیم که یکی به کمر کرونا بزنیم و یکی به تحریم‌ها و البته موفق شدیم این کار را کردیم! ولی به نظر می‌رسد با عدم توجه به توصیه‌های مسئولان پزشکی برای قرنطینه تحویل سال بیلی بر سر ملت زدید و بسیاری را روانه قبرستان کردید و با بیل دیگر بر سر مردم تحریم‌ها را تا توانستید افزایش دادید؟! پس هیچ‌کدام از بیل‌های شما به کرونا و تحریم نخورد بلکه بر سر ملت خورد. البته به نظر می‌رسد بیش از دو بیل روانه سر و کله مردم کردید؟!
ضیایی
* از سال گذشته با توجه به شرایط کرونایی و کسادی کسب و کار، آموزش و پرورش، به جای توجه به قشرهای آسیب‌پذیر بخشی از کتب درسی را که توسط کتابفروشی‌ها توزیع می‌شد کاهش داد که به نظر می‌رسد با سیاست‌گذاری قانونی واگذاری خدمات به بخش خصوصی مغایرت دارد. انتظار می‌رود مسئولین امر با رفع این مشکل به این قشر توجه جدی نمایند.
0639---0911
* کرایه اتوبوس‌های شرکت واحد از پردیس تا فرهنگسرا 3800 تومان است که اغلب رانندگان 4000 تومان می‌گیرند و اخیراً اعلام کرده‌اند اگر می‌خواهید کرونا نگیرید و تک صندلی سوار شوید و کسی کنار شما سوار نشود باید 5800 تومان پرداخت کنید؟! آیا افزایش دو هزار تومان مازاد توسط شورای شهر ابلاغ شده یا رانندگان خودسرانه این کار را می‌کنند؟! از مسئولین امر درخواست رسیدگی دارم. در ضمن، الزام اتوبوس‌ها به تجهیز به کارت‌خوان باعث خواهد شد که مردم کمتر با پول‌های آلوده کرایه پرداخت کنند.
مشایخی
* برای حل مشکل مسکن قشر مستأجر یک راه این است که دولت در رابطه با خانه‌های خالی نگهداشته شده مالکین ورودکرده و با دخالت خود علاوه بر اجرای قانون مالیات بر این خانه‌ها آن‌ها را به افراد متقاضی اجاره بدهد.
2146---0913