kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۷۸۳۰
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۳

اخبار کوتاه از فوتبال



علی نژاد: امیدواریم رای پرونده ویلموتس را بشکنیم
علی نژاد معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در رابطه با آخرین وضعیت پرونده مارک ویلموتس، سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران گفت: دادگاه عالی ورزش CAS برای رسیدگی به پرونده ویلموتس برگزار خواهد شد، تیم حقوقی بسیار خوبی توسط فدراسیون فوتبال در داخل و همچنین در خارج از کشور هماهنگ شده که در حال پیگیری مسئله هستند. وزارت ورزش و جوانان و معاونت حقوقی نهاد ریاست جمهوری نیز در این بحث حقوقی کمک کردند و امیدواریم با دفاع بسیار خوبی که در حال انجام است و با وکلای خوب داخلی و خارجی که در حال پیگیری پرونده هستند، حکم صادر شده در فیفا شکسته شود و کشور دچار این خسارت نشود. علی نژاد در رابطه با آخرین وضعیت ساختمان فدراسیون فوتبال که به شستا تعلق گرفته است، اظهار کرد: ۲۵ میلیارد تومان پول توسط فدراسیون فوتبال به شستا پرداخت شده و زمانی که این حکم گرفته شده، هیچ مبلغی پرداخت نشده است و قرار است مسئولان فدراسیون فوتبال نشستی را با مسئولان شستا داشته باشند و به توافقی برسند تا مشکلات ایجاد شده فی‌مابین حل شود و شرایطی را در نظر گیرند که هم منافع شستا و هم منافع فدراسیون فوتبال تامین شود.
آزمون بهترین بازیکن لیگ روسیه شد
نشریه اسپورت اکسپرس به کمک تمامی بازیکنان شاغل در لیگ روسیه اقدام به معرفی برترین بازیکن فصل جاری کرد و بر این اساس سردار آزمون مهاجم تیم فوتبال ایران توانست با ۲۲۲ امتیاز به عنوان برترین بازیکن سال شناخته شود. آرتم زیوبا مهاجم گلزن زنیت سن‌پترزبورگ قهرمان رقابتها نیز با ۱۲۱ امتیاز در رده دوم قرار گرفت. به این ترتیب فصل خوب سردار آزمون در فوتبال روسیه به پایان رسید و او اکنون در کنار مهدی طارمی امید اول گلزنی تیم ملی فوتبال ایران در بازی‌های حساس انتخابی جام جهانی است که به صورت متمرکز در کشور بحرین برگزار خواهد شد.
20 بازیکن به اردوی تیم ملی فوتسال دعوت شدند
دومین اردوی تدارکاتی تیم ملی فوتسال کشورمان از روز چهارشنبه 5 خرداد ماه آغاز می‌شود و تا روز یکشنبه نهم خرداد ماه ادامه خواهد داشت. بر همین اساس محمد ناظم‌الشریعه سرمربی تیم ملی فوتسال کشورمان، 20 بازیکن را به اردو فراخواند. اسامی بازیکنان دعوت شده به این شرح است: سالار آقاپور از آذربایجان غربی، سپهر محمدی از اصفهان، علیرضا صمیمی از بوشهر، مهدی جاوید و محمدرضا سنگ سفیدی از تهران، علی ابراهیمی از خراسان رضوی، فرهاد توکلی و بهزاد عظیمی از خوزستان، محمد
نجف زنگی از قزوین، اصغر حسن‌زاده و طاها نعمتیان از قم، میثم خیام و حمزه کدخدایی از کرمان، مسلم اولاد قباد از لرستان، سهیل حامدی،
سعید احمد عباسی، حمیدرضا ره‌انجام و سینا پرکاس از مازندران، محمد شجری و رضا سپندار از مرکزی.
تمرینات آلومینیوم اراک به حالت تعلیق درآمد
با وجود اینکه تمرینات تیم فوتبال آلومینیوم اراک با نظر کادر فنی تعطیل بود تا بازیکنان به استراحت بپردازند اما پس از اتفاقی که در ورزشگاه امام خمینی(ره) رخ داد و باعث آسیب دیدن جدی چمن ورزشگاه خانگی آلومینیوم شد، علیرضا منصوریان برگزاری تمرینات تیم را تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درآورد. سرمربی آلومینیوم که از برگزاری مسابقات دوومیدانی در ورزشگاه امام خمینی عصبانی شده، این اقدام را توهین و بی‌توجهی به باشگاه می‌داند و به همین خاطر اعلام کرده روز چهارشنبه هم تمرینات تیم آغاز نمی‌شود تا جلسه‌ای برای رفع مشکلات برگزار و تکلیف این مسائل توسط اداره ورزش و جوانان استان مرکزی مشخص شود.
مرادی ناظر داوری گروه B انتخابی جام جهانی
مسابقات انتخابی جام جهانی قطر و جام ملت‌های آسیا در منطقه آسیا در هشت گروه انجام خواهد شد. طبق تصمیم کمیته داوران ای‌اف‌سی، مسعود مرادی پیشکسوت داوری فوتبال ایران به عنوان ناظر داوری در گروه دوم این رقابت‌ها انتخاب شده است. مسابقات گروه دوم رقابت‌های انتخابی در کشور کویت برگزار می‌شود و تیم‌های استرالیا، اردن، نپال و چین تایپه حضور خواهند داشت.
فدراسیون در جذب خارجی‌ها روی دلالی نظارت کند
بیژن ذوالفقارنسب پیشکسوت فوتبال ایران درباره لغو قانون منع حضور خارجی‌ها در فوتبال ایران اظهار داشت: فدراسیون باید روی موضوع دلالی نظارت داشته باشد. چند سالی بود که دوباره موج جذب بازیکن بی‌کیفیت خارجی به ایران سرازیر شده بود و باید جلوی تکرار این کار گرفته شود. شاید فدراسیون فوتبال با ایجاد یک کمیته که قرارداد و جذب بازیکنان خارجی را بررسی کند، می‌تواند در جذب آنها نظارت بیشتری داشته باشد و بتواند این کار را به صورت بهتر و با کمترین ضرر انجام دهد.
حضور تماشاگران در سوپرجام آفریقا به میزبانی قطر
سوپرجام آفریقا در قطر با حضور تماشاگران برگزار خواهد شد. کمیته محلی برگزاری بیست‌ونهمین سوپرجام آفریقا میان تیم‌های الاهلی مصر و برکان مراکش شرایط حضور تماشاگران را اعلام کرد. این دیدار جمعه هفته جاری در ورزشگاه باشگاه السد دوحه با حضور 30 درصدی تماشاگران برگزار خواهد شد. وزارت بهداشت قطر با همکاری کمیته سازماندهی سوپرجام آفریقا مجموعه‌ای از شرایط لازم را برای حضور تماشاگران تعیین کرده است. تماشاگران بالای 12 سال که دو دوز واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند می‌توانند در ورزشگاه حضور یابند. همچنین حضور تماشاگرانی که در 9 ماه گذشته به کرونا مبتلا شدند در ورزشگاه بلامانع است.