kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۷۸۰۶
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۲

نه به آن ارزانی‌های شب انتخابات نه به این رها کردن قیمت‌ها!(خبر ویژه)

یک روزنامه اصلاح‌طلب با نکوهش سوء مدیریت اقتصادی دولت، این مدیریت را ضد دعوت مردم به مشارکت در انتخابات توصیف کرد.

 


سردبیر آفتاب یزد در یادداشتی با عنوان «آقایان مسئول! مردم با گرانی پای صندوق نمی‌آیند» نوشت: می‌خواهم گریزی به بحث‌ها و تحلیل‌های داخل «تاکسی» بزنم! آنجا که تا قیمت کالایی کاهش پیدا می‌کرد و یا خبر گرانی فلان خدماتی تکذیب می‌شد آقای راننده و مسافرین متفق‌القول می‌گفتند چون شب انتخابات است فعلا گران نمی‌کنند و یا ارزان کردند تا مردم رای بدهند. عرض کردم بحث‌های داخل «تاکسی» ولی باید بپذیریم در عالم واقع نیز تا همین چند سال پیش چنین بود. یعنی همانطور که در شب انتخابات در عرصه‌های فرهنگی قدری مسئولان مهربان‌تر می‌شدند و در حوزه اقتصاد نیز سعی می‌شد قدری قیمت‌ها کنترل شود و اگر بناست کالایی و خدماتی گران شود موکول گردد به بعد از برگزاری انتخابات.
اما حالا چه؟! به لیست گرانی‌ها در چند روز اخیر توجه کنید. ثانیه به ثانیه قیمت کالاهای مختلف رو به افزایش است و کسی نیز پاسخگو نیست.
عرضم عطف به یکسری کالاهای خاص و یا فی‌المثل خودرو و مسکن نیست بلکه قیمت مایحتاج مردم این روزها به شدت و حدت رو به افزایش است و مسئولان مرتبط نیز یا توجیه می‌کنند و یا سکوت.
نکته مهم در این میان اینجاست طیف موسوم به اعتدالی که کلیددار دولت است و حامیان آنان که اصلاح‌طلبان هستند اتفاقا بیش از پیش باید نگران دلخوری جامعه در این باب باشند.
اعتدالیون و اصلاح‌طلبان حیات و ممات‌شان به طبقه متوسط و طیف خاکستری جامعه وصل است و اگر روزی روزگاری دلخوری و قهری رخ دهد دیگر در خواب باید صندلی‌های بهشت، بهارستان و پاستور را ببینند.
قصدم این نیست که دولت، مردم را شب انتخابات گول بزند بلکه نکته اینجاست دولت فعلی حتی در ظاهر و به صورت تصنعی نیز تلاشی برای کنترل گرانی انجام نمی‌دهد. ای کاش حداقل به حرمت دستور رئیس‌جمهور که تاکید داشت در سال جدید نباید کالایی و خدماتی گران شود قدری در این زمینه ملاحظه‌کاری رخ می‌داد.
اکنون در شرایطی که باید اخبار داغ انتخاباتی را پوشش دهیم و تحلیل کنیم هر روز با موج جدید اخبار گرانی و تورم روبرو هستیم. تولیدکننده‌های مواد غذایی و خدمات‌دهنده‌ها با بهانه و بی‌بهانه گران و گران می‌کنند و از دولت نیز صدایی برنمی‌خیزد. الحق و الانصاف خود را جای آن بازنشسته و کارگری بگذارید که حقوق ثابت دارد. آیا در او شوق و ذوقی برای مشارکت سیاسی باقی می‌ماند؟! بر فرض که هر شب 100 هزار نفر هم گرد یک کاندیدا در کلاب هاوس جمع کردید به منی که ماهیانه دریافتی‌ام کفاف یک وعده گوشت قرمز نمی‌دهد چه؟