kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۷۷۹۲
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۴
سفیر پیشین اسرائیل در آمریکا:

ایران ما را در منطقه محاصره کرده و به گروگان گرفته است تا توان پاسخگویی را از آمریکا بگیرد

سفیر پیشین اسرائیل در آمریکا گفت: ایران می‌خواهد تل آویو را تبدیل به سئول کند. یعنی چه؟ به کره شمالی فکر کنید. چرا آمریکا سراغ کره شمالی نمی‌رود؟ آیا شما از لحاظ نظامی نمی‌توانید کره شمالی را متوقف کنید؟ می‌توانید اما بهای آن سئول خواهد بود. یا سئول یا توکیو. خب چه می‌خواهند بکنند، می‌خواهند یک چتر قدرت هسته‌ای داشته باشند و سپس اسرائیل را با این نیروهای نیابتی محاصره کنند، در سوریه با شبه نظامیان، در لبنان با حزب الله، در یمن با حوثی‌ها و همچنین در غزه و وضعیتی به وجود بیاورند که هیچ‌کس توان پاسخگویی به این خطر هولناک را نداشته باشد، چون بهای پاسخ به ایران فاجعه در اسرائیل خواهد بود.
رون درمر، سفیر پیشین اسرائیل در آمریکا گفت: هیچ تردیدی نیست که ایران بازوی مخفی دارد. نمی‌خواهم بگویم که ایرانیان به حماس دستور داده‌اند ولی می‌خواهم بگویم هیچ شکی نیست که پیروزی حماس، یک پیروزی عظیم برای ایران است.
به گزارش کاوش مدیا، وی افزود: دو گروه تروریستی(!) هستند که در غزه فعالیت می‌کنند، دو گروه اصلی، چون گروه‌های کوچکی هم هستند که آنجا فعالیت می‌کنند و گاهی چند راکت پرتاب می‌کنند اما دو تا از گروه‌ها اصلی هستند. گروه کوچک‌تر، گروه جهاد اسلامی فلسطین است که کاملا زیر مجموعه ایران است، آنها می‌توانند با هم همکاری داشته باشند تا به آمریکا و اسرائیل و دشمنان مشترک حمله کنند.
سفیر پیشین اسرائیل در آمریکا می‌گوید: ایران با گروه‌های تروریستی(!) سنی و همین جهاد اسلامی فلسطین که کاملا زیر مجموعه ایران است، همکاری می‌کند. قبلا حماس و جهاد اسلامی سلاح‌ها را به درون غزه قاچاق می‌کردند اما حالا آنها جنگ‌افزارها را از شمال سودان به (صحرای) سینا و از آنجا از راه تونل‌ها انتقال نمی‌دهند اکنون آنها آن را تولید می‌کنند چون تخصص پیدا کرده‌اند.
وی افزود: من می‌توانم به شما اطمینان دهم که دیگر بازیگران منطقه در جهان پهناور عرب، اگرچه با فلسطینیان همدردی می‌کنند اما کشورهای عربی نمی‌خواهند که حماس به عنوان یک پیروز در منطقه ظهور کند. به‌ویژه کشورهای خلیج (فارس) که می‌خواهند حماس شکست بخورد زیرا اگر حماس پیروز شود، یک مشکل عظیم در درون کشورهایشان به وجود می‌آورد و ایران و دیگر نیروهای نیابتی ایران مورد توجه قرار می‌گیرند و آمریکا را تضعیف می‌کند که همین الان هم در حال عقب‌نشینی از کل منطقه است. منظورم این است که بسیاری از رخدادهای چند سال گذشته در خاورمیانه واقعا بر اساس دیدگاه منطقه‌ای تضعیف آمریکا اتفاق افتاده‌اند.
سفیر پیشین اسرائیل در آمریکا گفته است: ایران هزاران بار از گروه‌های نیابتی تروریستی خطرناک‌تر است زیرا آنها یک دولت مستقل دارند، هزاران سانتریفیوژ دارند، یک ارتش دارند و یک قدرت بسیار خطرناک هستند. آنها دارند موشک‌های قاره‌پیما (آی‌سی‌بی‌ام) می‌سازند، این شوخی نیست! اسرائیل در قاره ایران است، پس آن (آی‌سی‌بی‌ام) ها برای اسرائیل نیستند برای شما هستند و فقط در انیمیشن ها، شما «تی‌ان‌تی» سر آن (آی‌سی‌بی‌ام) می‌گذارید اما در دنیای واقعی شما سلاح هسته‌ای سر (آی‌سی‌بی‌ام) می‌گذارید و آنها می‌خواهند قادر باشند که به واشنگتن و نیویورک برسند!
وی می گوید: برنامه آنها برای اسرائیل چیست؟ از نظر من آنها می‌خواهند تل آویو را تبدیل به سئول کنند. یعنی چه؟ به کره شمالی فکر کنید. چرا آمریکا سراغ کره شمالی نمی‌رود؟ آیا شما از لحاظ نظامی نمی‌توانید کره شمالی را متوقف کنید؟ می‌توانید اما بهای آن سئول خواهد بود. یا سئول یا توکیو. خب چه می‌خواهند بکنند، می‌خواهند یک چتر قدرت هسته‌ای داشته باشند و سپس اسرائیل را با این نیروهای نیابتی محاصره کنند، در سوریه با شبه نظامیان، در لبنان با حزب‌الله، در یمن با حوثی‌ها و همچنین در غزه و وضعیتی به وجود بیاورند که هیچ‌کس توان پاسخگویی به این خطر هولناک را نداشته باشد، چون بهای پاسخ به ایران فاجعه در اسرائیل خواهد بود.