kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۷۷۸۹
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۴
شبکه بی‌بی‌سی، پس از ۲۶ سال از فریب دادن پرنسس دایانا، همسر سابق ولیعهد بریتانیا برای گرفتن مصاحبه از وی، عذرخواهی کرد.

 


مصاحبه معروف ۵۴ دقیقه‌ای مارتین بشیر، خبرنگار بی‌بی‌سی با پرنسس دیانا در سال ۱۹۹۵ که با بیش از ۲۰ میلیون مخاطب به یک پدیده رسانه‌ای تبدیل شد و حواشی و جنجال زیادی را با خود به همراه داشت و در نهایت به جدایی وی با شاهزاده چارلز انجامید، پس از گذشت بالغ بر دو دهه بار دیگر بر سر زبان‌ها افتاده است؛ چراکه بررسی‌های لرد داسون، قاضی بازنشسته انگلیسی فاش کرده، خبرنگار بی‌بی‌سی با ساخت مدارک جعلی شرایط گرفتن این مصاحبه را فراهم کرده است.
این مصاحبه در سال ۱۹۹۵ در حالی روی آنتن رفت که پیش از این هیچ یک از اعضای خانواده سلطنتی بریتانیا به‌طور صریح درباره زندگی و روابطش با دیگر اعضای خانواده صحبت نکرده بود. پرنسس دایانا در این مصاحبه، از زندگی شخصی‌اش با شاهزاده چارلز و رابطه او با کامیلا پارکر پرده برداشت و در نهایت پس از انتشار این مصاحبه، ملکه الیزابت خواستار طلاق آن دو شد.
اینکه چگونه مارتین بشیر توانست شرایط گرفتن این مصاحبه را با توجه به عدم رابطه با خانواده سلطنتی فراهم کند، در آن زمان نیز سؤالاتی را در اذهان ایجاد کرد اما محتوای جنجالی این مصاحبه بر دیگر زوایای آن تأثیر گذاشت. مارتین بشیر با ایجاد یک سند بانکی جعلی و نشان دادن آن به اِرل اسپنسر، برادر پرنسس دایانا، وانمود می‌کند که عده‌ای برای جاسوسی کردن از خواهرش استخدام شده‌اند.
مارتین بشیر، اقرار کرده بود که این سند بانکی را با کمک گرافیست بی‌بی‌سی جعل کرده است اما بعدها به مدیران بی‌بی‌سی اعلام کرده این اسناد را به اِرل اسپنسر نشان نداده است!
بر اساس گزارش جدید لرد داسون، مارتین بشیر به دروغ استفاده از این اسناد جعلی را برای گرفتن مصاحبه انکار کرده و شبکه بی‌بی‌سی نیز در تحقیقات اولیه خود در سال ۱۹۹۶ که به بی‌گناهی مارتین بشیر ختم شد، به خوبی عمل نکرده؛ چرا که هیچ گفت‌وگویی با اِرل اسپنسر انجام نداده و این اشتباه بزرگی بوده است.
این گزارش جدید که با انتقاد شدید از بی‌بی‌سی همراه است، این شبکه را به پنهان کردن حقایقی درباره چگونگی انجام مصاحبه با پرنسس دایانا محکوم کرده است.

 

نام:
ایمیل:
* نظر: