kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۷۷۶۶
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۵

انتقاد عضو شورای شهر از قطع ناگهانی و پیاپی برق در تهران

 


عضو شورای شهر تهران نسبت به قطع ناگهانی و پیاپی برق در تهران انتقاد کرد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حجت نظری در جلسه دیروز شورای شهر تهران گفت: تذکر امروز بنده در مورد پدیده قطع ناگهانی و طولانی مدت برق است که متاسفانه چند روزی است در مناطق مختلف پایتخت رخ می‌دهد و موجب اعتراض و نارضایتی مردم تهران شده است. اعتراضی که به طرق مختلف به بنده نیز منتقل شده و وظیفه خود می‌دانم که به نمایندگی از مردم تهران، آن را به گوش مسئولان مربوطه برسانم.
نظری افزود: مردم از قطع ناگهانی و طولانی مدت برق که عمدتاً در ساعات اوج گرما و در طول روز رخ می‌دهد گلایه دارند و از آن بدتر اینکه این قطع برق، بدون جدول زمانبندی و اعلام قبلی رخ می‌دهد و قطع اینچنینی برق، مشکلات مردم را دوچندان کرده است.
وی ادامه داد: حتما مسئولان محترم در وزارت نیرو مطلع هستند که کلاس‌های درس و همچنین امتحانات پایانی دانشجویان و دانش‌آموزان عمدتا به شکل برخط و در بستر اینترنت انجام می‌شود. همچنین در جریان هستند که برخی کارمندان و مشاغل در حال دورکاری‌اند، لذا قطع ناگهانی برق سبب بروز مشکل برای این افراد شده و با آغاز امتحانات، مشکلات را دو چندان نیز خواهد کرد. به‌خصوص اینکه در حال حاضر نیز این اقدام سبب استرس و سردرگمی دانش‌آموزان، دانشجویان و خانواده‌های آنان شده و بیم آن را دارند که در حین برگزاری آزمون، با قطع برق مواجه شده و نتیجه ماه‌ها درس خواندن و تلاش از بین برود.
این عضو شورای شهر تهران گفت: گزارش‌هایی وجود داشته که متاسفانه با قطع برق، سرویس‌دهی اینترنت همراه برخی از اپراتور‌های تلفن همراه نیز دچار اخلال می‌شود که لازم است وزیر ارتباطات پیگیری لازم را نسبت به حل آن انجام دهند.
نظری تاکید کرد: به نمایندگی از مردم تهران، ری و تجریش از وزارت نیرو می‌خواهم که از قطع برق تا جای ممکن خودداری کرده و اگر به دلایلی نظیر افزایش مصرف و امثال آن مجبور به این کار هستند، ساعات خاموشی در هر منطقه را از قبل اعلام کرده و حتما آن را در ساعاتی اعمال کنند که آسیبی به روند فعالیت حرفه‌ای شهروندان از جمله آزمون‌های دانشجویان و دانش‌آموزان و نیز فعالیت کسب و کار‌ها وارد نشود.