kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۷۷۵۱
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۱

اخبار کوتاه از فوتبال

 

سکوت و انفعال وزارت ورزش در قبال مدیریت باشگاه استقلال
در غیاب رئیس‌هیئت‌مدیره استقلال، جلسات هیئت‌مدیره و امور کلان مدیریتی باشگاه به حالت توقف درآمد.آخرین نشست هیئت‌مدیره استقلال با حضور اسماعیل خلیل‌زاده در اواسط اردیبهشت ماه برگزار شد اما بعد از آن، رئیس‌هیئت‌مدیره این باشگاه به دلیل برخی مسائل توسط مراجع قضایی بازداشت شد. بعد از این اتفاق، جلسه‌ای رسمی میان مدیران باشگاه تشکیل نشده و همه در انتظار تصمیم وزیر ورزش و جوانان برای تعیین تکلیف هیئت‌مدیره هستند. یکی از مشکلات وزارت ورزش برای تغییرات در هیئت‌مدیره استقلال و پرسپولیس این است که تصمیم بر خصوصی ‌سازی دو باشگاه دارند. البته این موضوع بر خلاف وعده‌های قبلی که قرار بود پیش از سال 99 به پایان برسد، تا امروز اجرایی نشده و دچار ابهامات و شائبه‌های بسیاری شده است. به همین دلیل، با توجه به ثبت اعضای هیئت‌مدیره در شرکت‌ها نمی‌توانند تغییراتی را در این باشگاه‌ها ایجاد کنند تا این روند به نقطه‌ای مشخص برسد.از سوی دیگر، برگزاری جلسات هیئت‌مدیره استقلال و حل مشکلات مالی و دریافت و پرداخت‌ها نیازمند امضای رئیس‌هیئت‌مدیره پای چک‌ها است. در غیاب وی، مسئولان این باشگاه نمی‌توانند کاری پیش ببرند؛ مگر اینکه وزیر ورزش و جوانان فردی جدید را برای پیگیری مالی و امضا پای چک‌ها معرفی کند که این هم روندی زمانبر است.البته وزارت ورزش و جوانان بعد از مشکلاتی که برای اسماعیل خلیل‌‌زاده به وجود آمده، سکوت کرده و واکنشی رسمی به این موضوع نداشته و منفعلانه در حال دیدن ماجراهاست.با این شرایط پیچیده کنونی، روی سیستم مالی و امور مدیریتی استقلال قفلی محکم خورده که آن را دچار چالش‌هایی جدی کرده است. عدم پرداخت مطالبات بازیکنی مثل دیاباته، عدم مذاکره با بازیکنان برای فصل آینده و تمدید قرارداد، برکناری رئیس‌آکادمی که با پیشنهاد هیئت‌مدیره صورت گرفته و... همگی به دلیل روشن نبودن وضعیت ریاست هیئت‌مدیره به حالت توقف درآمده و باید دید چه راهکاری برای این مشکل در نظر گرفته خواهد شد.
کربکندی: بعضی از افراد اگر بعضی حرف‌ها را نزنند بهتر است!
سخنگوی باشگاه ذوب آهن در واکنش به اظهارات فراز کمالوند گفت: حق خودمان را نمی‌توانیم بگیریم، حالا چطور در یک جای دیگر نقش داریم؟بعضی از افراد اگر بعضی حرف‌ها را نزنند بهتر است! رسول کربکندی عضو هیئت مدیره باشگاه ذوب‌آهن در مورد سرانجام پرونده مهدی مهدی‌پور، گفت: نمی‌دانم چرا برخی پرونده‌ها سریعا رسیدگی می‌شوند و برخی دیگر شامل مرور زمان، اینکه پاسخی نمی‌دهند مسئله‌ای بزرگ و شک برانگیز است. اگر تیم دیگری هم بود همین قدر طول می‌کشید؟ فدراسیون وقتی می‌تواند پویا و قوی باشد که به همه تیم‌ها، بازیکنان و مربیان نگاه یکسانی داشته باشد. در غیر اینصورت نمی‌توانیم اعتمادی که باید را بین جامعه فوتبال و فدراسیون بسازیم. باید نگاهی یکسان داشته باشند و تصمیمات را سریع‌تر بگیرند.وی در مورد اظهارات فراز کمالوند در جریان دیدار سایپا و پیکان و اتهام به ذوب‌آهن درخصوص تعیین نتایج گفت: باشگاه ما در این مورد بیانیه‌ای داد. فکر نمی‌کنم در لیگ ما هیچ تیمی مظلوم‌تر از ذوب‌آهن باشد. بیشترین قضاوت‌های بد علیه ما انجام شد. وقتی کسی چنین حرفی می‌زند پذیرش آن برای ما سخت است. چون حق خودمان را نمی‌توانیم بگیریم، حالا چطور در یک جای دیگر نقش داریم؟!کربکندی تصریح کرد: کمالوند در عصبانیت حرف غیرحرفه‌ای‌ زد. ضمن اینکه بعضی از افراد اگر بعضی حرف‌ها را نزنند بهتر است! متاسفانه اراده‌‌ای برای برخورد با این مسائل و حواشی نیست و هر کس هر طور می‌خواهد هر کاری را انجام می‌دهد.
ماشین ‌سازی تبریز باز هم واگذار شد
طی جلسه‌ای با حضور نماینده محمدرضا زنوزی، اداره کل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی و هیات فوتبال استان امتیاز تیم ماشین ‌سازی تبریز به یونس قربانی واگذار شد. این انتقال دیروز بدون پرداخت مبلغی از سوی خریدار به زنوزی صاحب باشگاه صورت پذیرفت و زنوزی از تمامی منافع حاصل از برند ماشین ‌سازی و سهمیه لیگ برتری چشم پوشی کرد.
مهدی: هفته آینده جام حذفی قرعه‌کشی می‌شود
سهیل مهدی مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ در مورد زمان احتمالی لیگ فصل آینده گفت: فکر می‌کنم اوایل مهر دیرترین موعدی است که باید لیگ را شروع کنیم چون تقریبا با بیستم مهر تراکم بالایی از روزهای فیفا و لیگ قهرمانان آسیا داریم. تقریبا از اول تا 20 مهر یک هفته در میان اشغال است. اگر قبل از مهر لیگ را شروع کنیم، می‌توانیم چند هفته‌ای به تیم‌ها بدهیم که وارد مسابقات شوند. در غیر این صورت به سمت اواخر مهر می‌رود. مهدی در مورد برنامه جام حذفی اظهار داشت: به محض اینکه بازی‌های معوقه به اتمام برسد، طی هفته‌ آینده قرعه کشی صورت می‌گیرد و برنامه جام حذفی را اعلام می‌کنیم.