kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۷۷۴۴
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۰
با حضور وزیر راه و شهرسازی

آغاز عملیات اجرایی 3500 واحد مسکونی طرح مسکن ملی در 12 شهرستان اصفهان

 


اصفهان - خبرنگار کیهان:
آیین بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی و آغاز عملیات اجرایی 3500 واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن ملی همزمان با 11 شهرستان اصفهان آغاز شد.
محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در آیین بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی و آغاز عملیات اجرایی سه‌هزار و 500 واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن با بیان اینکه 510 هزار نفر در کشور واجد شرایط دریافت اقدام ملی مسکن معرفی شدند، گفت:‌ ما تنها اجرای مقررات ملی ساختمان را در اجرای این پروژه‌ها نظارت خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه مجتمع‌سازی در کلانشهر‌ها در طرح اقدام ملی مسکن در دستور کار است، اضافه کرد: سهم وام بانکی نیز در این زمینه به 300 میلیون تومان افزایش خواهد یافت تا سازنده فراغ بال بیشتری را داشته باشد.
همچنین اسلامی در آیین افتتاح فاز اول پروژه بازآفرینی شهری محله همت‌آباد و آغاز عملیات فاز دوم این پروژه گفت: عمده شهرهای ما از درون پوسیده شدند و با فرسودگی و متروکه شدن شهرها حوادثی اتفاق می‌افتد که علاج آنها هزینه‌بر خواهد بود.
وی افزود: متعهد شدیم در سال 1400 در فوری‌ترین اقدام آلونک‌نشینی و کپرنشینی را خاتمه دهیم که بزرگ‌ترین آن در استان سیستان و بلوچستان در دست اجرا است و این گام مهم در چندین استان پرآسیب پیگیری می‌شود.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در سایر شهرها از جمله اصفهان محله همت‌آباد را اولویت قرار دادیم، بر تسریع روند تکمیل پروژه در این محله و سایر محله‌های مشابه تاکید کرد و گفت: در طرح اقدام ملی مسکن زمین‌هایی را انتخاب کردیم که در بافت و محدوده شهری و برخوردار از خدمات شهری باشد تا تجربه تلخ مسکن مهر تکرار نشود و کمیته معماری تعیین شده تا اصول معماری ایرانی - اسلامی رعایت شود.
وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: 530 هزار واحد در دست ساخت است که این تعداد به غیر از 2 میلیون و 200 هزار واحد مسکن مهری است که در دولت‌های نهم و دهم آغاز و 770 هزار واحد در همان دولت با نواقصی که داشت تحویل مردم شده بود که در این دوره نواقص آنها برطرف و حدود یک میلیون و 300 هزار واحد را به مردم تحویل دادیم و حدود 38 هزار واحد مسکن مهر نیز در دست تکمیل است که در همین دولت پرونده مسکن مهر بسته می‌شود.
وی با بیان اینکه طرح اقدام ملی به عنوان جریان پایدار تولید مسکن است، ابراز داشت: 100 هزار واحد در این طرح در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد است که مقدمات آن فراهم شده همین زمین و هم تسهیلات آن فراهم شده و سازنده برای هر واحدی 300 میلیون تومان تسهیلات می‌تواند دریافت کند.
شایان ذکر است مرحله اول طرح نوسازی و بازآفرینی محله همت‌آباد سال 1396 آغاز شده بود و با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی 24 واحد مسکن از 72 واحد در حال ساخت فاز اول پروژه افتتاح و عملیات اجرایی فاز دوم پروژه نیز آغاز شد.
آغاز مرحله دوم طرح باند دوم بروجن - مبارکه و شروع عملیات روکش بتن غلتکی در شهرستان مبارکه، افتتاح و بهره‌برداری رسمی از دفتر منطقه‌ای مرکز تحقیقات و آزمایشگاه جامع قیر و آسفالت و بازدید از روند اجرای طرح‌های دانشگاه صنعتی اصفهان توسط وزیر راه و شهرسازی انجام شد.
همچنین افتتاح و بهره‌برداری از باند دوم اصفهان - اردستان به طول 11 کیلومتر، افتتاح زیرگذر مسکن مهر نائین، آغاز عملیات اجرایی محور نائین - طبس در سه‌راهی مشجری به چوپانان به طول 30 کیلومتر در سفر یک‌روزه وزیر راه و شهرسازی به استان اصفهان انجام شد.