kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۷۷۳۶
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۸

آتش همچنان در ارتفاعات گچساران می‌تازد

 

فرماندار گچساران گفت: وزش باد و گرمای شدید کار مهار آتش در ارتفاعات گچساران را سخت کرده است.
علیرضا اتابک دیروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران افزود: آتش‌سوزی در ارتفاعات و منطقه حفاظت شده کوه دیل از روز پنج‌شنبه آغاز و همچنان ادامه داد.
اتابک بیان کرد: بیش از چهار روز است که منطقه حفاظت شده کوه دیل در حال سوختن است.
وی با بیان اینکه تاکنون در چند مرحله آتش‌سوزی منطقه حفاظت شده کوه دیل کنترل شده است، گفت: وزش باد، گرمای شدید، صخره‌ای بودن منطقه موجب شده که مهار آتش در این منطقه به کندی صورت گیرد.
اتابک با ‌اشاره به اینکه اکنون آتش از ارتفاعات کوه دیل به کوه‌های مشرف به روستای آبچیرک سرایت کرده است، ابراز کرد: هم اکنون بیش از 100 نیروی امدادی از جمله نیروهای مردمی، منابع طبیعی، محیط زیست، اهالی روستا، تشکل‌های مردم نهاد، سبزگامان، جهادکشاورزی، هلال احمر، هیئت کوهنوردی برای مهار آتش در منطقه حضور دارند.
وی گفت: همچنین نیروهای امدادی از شهرستان‌های همجوار از جمله بهبهان، دهدشت، باشت و یاسوج و مدیران کل از جمله مدیرکل منابع طبیعی، محیط زیست و بحران برای مهار آتش در کنار نیروهای امدادی حضور دارند.
فرماندار گچساران اذعان کرد: اکنون آتش در ارتفاعات منطقه حفاظت شده کوه دیل کنترل و نیروها در حال پایش منطقه هستند.
اتابک با بیان اینکه علت این‌گونه آتش‌سوزی‌ها دقیق مشخص نیست و پس از بررسی عمدی یا سهوی بودن آن مشخص می‌شود، عنوان کرد: عامل بسیاری از آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌ها انسانی است.
وی بیان کرد: در حال حاضر خسارت وارده ناشی از آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌های گچساران مشخص نیست و پس از ارزیابی منطقه توسط کارشناسان مشخص خواهد شد. فرماندار گچساران خاطرنشان کرد: در این آتش‌سوزی خسارات زیادی به پوشش جنگلی این منطقه وارد شده است.