kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۷۷۲۶
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۸

حوادث شهرستانها

 

بازداشت 3 نفر در چهارمحال و بختیاری به اتهام فساد مالی
شهرکرد - خبرنگار کیهان:
دادستان عمومی و انقلاب شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری گفت: 3 نفر از مرتبطین شرکت آب منطقه‌ای این استان به اتهام اخذ رشوه و فساد مالی در پروژه‌های انتقال آب دستگیر شدند.
عبدالرضا علی‌محمدی افزود: در پی تمرکز دستگاه قضایی چهارمحال و بختیاری بر روی پروژه‌های انتقال آب به‌ویژه پروژه در دست اجرای انتقال آب بن - بروجن سه نفر از مرتبطین شرکت آب منطقه‌ای دستگیر شدند.
وی اضافه کرد: علت بازداشت یکی از این مرتبطین اخذ رشوه و 2 نفر دیگر اختلاس و فساد مالی بوده است.
وی همچنین درخصوص فساد اداری در سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: ابعاد تازه‌ای از این پرونده برای دستگاه قضایی استان روشن شده است که در این خصوص تعدادی دستگیر شدند و تعدادی مورد تعقیب قضایی قرار گرفته‌اند.
انهدام باند سارقان مسلح
و کشف 95 هزار دلار سرقتی
فرمانده انتظامی استان قزوین از انهدام باند سارقان به عنف مسلح و کشف 95 هزار دلار سرقتی خبر داد.
سرتیپ «علی ابراهیمی» اظهار داشت: در پی اعلام سرقت به عنف مسلحانه در پمپ بنزین شهید «معدن نژاد آبیک» عوامل انتظامی پاسگاه «ناصرآباد» سریعا به محل اعزام شدند.
وی افزود: پس از حضور ماموران، فردی با مراجعه به واحد گشت بیان داشت، 4 سارق مسلح خودروی 206 به همراه 95 هزار دلار وجه نقد وی را به سرقت برده‌اند.
سردار ابراهیمی اضافه کرد: طی اقدامات انجام شده توسط ماموران پاسگاه ناصر‌آباد، خودروی شاکی به صورت بلاصاحب در یکی از روستاهای شهرستان آبیک کشف شد و کارآگاهان پلیس آگاهی با بررسی خودرو و آثار باقیمانده از جرم موفق به شناسایی اعضای باند سارقان شدند.
این مقام ارشد انتظامی استان تصریح کرد: اعضای شناسایی شده از اهالی استان‌های غربی کشور بوده و از افراد سابقه‌دار در زمینه اقدام «علیه امنیت ملی» و سرقت «مقرون به آزار» هستند، که طی هماهنگی با دستگاه قضایی و اخذ دستور نیابت هر 4 نفر اعضای باند در اقدامات جداگانه و ضربتی در شهر بانه و سقز دستگیر و به پلیس آگاهی استان منتقل شدند.
فرمانده انتظامی استان قزوین تشریح کرد: متهمان پس از انتقال به پلیس آگاهی لب به اعتراف گشوده و بیان داشتند که از استان البرز در حال تعقیب شاکی بوده تا در فرصتی مناسب اموال وی را به سرقت ببرند.
وی تصریح کرد: در بازرسی از مخفیگاه سارقان 95 هزار دلار سرقتی کشف و تحویل مالباخته شد.
افراد دستگیر شده با تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع قضایی شدند.
عاملان گروگانگیری ۱۰ میلیاردی دستگیر شدند
فرمانده انتظامی شهرستان کنگان گفت: با تلاش مأموران پلیس آگاهی، عاملان گروگان‌گیری و اخاذی میلیاردی از پزشک کنگانی دستگیر شدند.
سرهنگ رهام رضایی اظهار داشت: در فروردین‌ماه سال جاری فردی با مراجعه به پلیس آگاهی یک فقره آدم‌ربایی و اخاذی را گزارش کرد.
فرمانده انتظامی شهرستان کنگان بیان کرد: شاکی که خود را پزشک معرفی کرد گفت، اسفندماه سال گذشته در منزل خود حضور داشته که با مراجعه چند نفر به در منزلش او را گروگان گرفتند و پس از انتقال به خانه باغی در شهرستان بوشهر، با تهدید مبلغ ۱۰ میلیارد ریال از وی مطالبه و پس از اخذ وجه او را رها می‌کنند.
وی ادامه داد: با توجه به اظهارات فرد ربوده شده و سرنخ‌های موجود و انجام اقدامات اطلاعاتی طراح اصلی این نقشه آدم‌ربایی و دیگر همدستان وی شناسایی شدند. رضایی گفت: چند تیم عملیاتی از مأموران پلیس آگاهی پس از هماهنگی و اخذ نیابت قضائی، به شهرستان‌های شیراز، ایلام و شهرری عزیمت و در ۳ عملیات همزمان تمامی اعضای باند گروگان‌گیر که ۴ نفر (۲ خانم و ۲ آقا) بودند، بعد از ۲ هفته اعلام شکایت شاکی در مخفیگاهشان دستگیر و به پلیس آگاهی کنگان منتقل کردند.
این مقام انتظامی با ‌اشاره به اینکه یکی از متهمان دارای ۶ فقره سابقه محکومیت سرقت، نزاع و درگیری بوده است توضیح داد: متهمان در بازجویی‌های پلیس به بزه انتسابی خود اعتراف و انگیزه خود را مشکلات مالی عنوان کردند. تمامی عاملان گروگان‌گیر پس از تشکیل پرونده در اختیار مراجع قضای قرار گرفتندد.
تیراندازی در مجلس عروسی
مرگ جوان ۲۹ ساله را رقم زد
فرمانده انتظامی شهرستان باغملک گفت: تیراندازی در یک مجلس عروسی در یکی از روستاهای این شهرستان جوانی ۲۹ ساله را به کام مرگ کشاند.
سرهنگ دوم عبدالرحیم قربان‌پور اظهار داشت: به دنبال برگزاری مراسم عروسی در یکی از روستاهای شهرستان باغملک یک جوان ۲۹ ساله بر اثر تیراندازی غیرمجاز مصدوم و جهت مداوا به بیمارستان منتقل شد.
وی افزود: متاسفانه فرد مصدوم به دلیل شدت جراحات وارده در بیمارستان جان خود را از دست داد. فرمانده انتظامی شهرستان باغملک ادامه داد: ماموران پلیس از همان لحظات اولیه تحقیقات خود را آغاز کرده و با اقدامات اطلاعاتی ضارب را شناسایی و طی عملیاتی دستگیر کردند.
وی تصریح کرد: یک قبضه سلاح شکاری مورد استفاده در این حادثه در مخفیگاه ضارب کشف و متهم پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضایی داده شد.
دستگیری کلاهبردار
۵۰۰ میلیارد ریالی خودرو در البرز
معاون هماهنگ‌کننده فرمانده انتظامی البرز اعلام کرد: فردی که با راه‌اندازی یک شرکت کاغذی لیزینگ خودرو از ۱۲۰ نفر ۵۰۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود در این استان دستگیر شد.
سرهنگ سید مجید فیض جعفری اظهار داشت که در پی ارجاع یک فقره پرونده کلاهبرداری به کلانتری ۱۲ شهر گلسار شهرستان ساوجبلاغ از طریق یک شرکت لیزینگ خودرو با برند ساختگی، از دادسرای عمومی و انقلاب هشتگرد، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران این کلانتری قرار گرفت. وی افزود: کلاهبردار در قالب یک شرکت لیزینگی و با تبلیغ فروش خودرو به صورت اقساطی در فضای مجازی ابتدا اعتماد مشتریان را جلب و با وعده تحویل یک ماه خودرو از آنان کلاهبرداری می‌کرد.
فیض جعفری گفت: این فرد پس از دریافت ۵۰۰ میلیارد ریال از متقاضیان خودرو متواری شد که تحت تعقیب پلیس قرار گرفت.
معاون هماهنگ‌کننده فرمانده انتظامی استان البرز اظهار داشت: ماموران با انجام اقدامات پلیسی، متهم مورد نظر را در مخفیگاه خود در شهر گلسار دستگیر که در تحقیقات پلیسی به کلاهبرداری در قالب فروش خودروهای لیزینگی به مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال از ۱۲۰ نفر اعتراف کرد. فیض جعفری گفت: متهم با حکم قضایی با قرار بازداشت موقت روانه زندان شد.