kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۷۷۲۳
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۷

صدور 10 پروانه راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی در همدان

 

همدان - خبرنگار کیهان:
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان از صدور 10 پروانه راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی با ظرفیت 60 مگاوات خبر داد و گفت: تاکنون این استان در جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی موفق عمل کرده است.
شیرزاد جمشیدی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه استان همدان با 290 روز تابش سالانه خورشید یکی از مناطق مستعد و پرگنجایش برای ساخت نیروگاه‌های خورشیدی با راندمان بالا است، افزود: علاوه بر نیروگاه‌های خورشیدی، نیروگاه‌های مقیاس کوچک دی‌جی و سی‌.اچ‌.پی نیز از منابع تولید انرژی پاک محسوب می‌شوند که این موضوع در استان مورد توجه قرار گرفته است. وی با اشاره به اینکه در حال حاضر معادل 48 مگاوات نیروگاه خورشیدی در استان فعال است عنوان کرد: چهار نیروگاه مقیاس کوچک دی‌.جی نیز با ظرفیت معادل 25 مگاوات از طریق سرمایه‌گذاران داخلی در استان بهره‌برداری شده است. مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان از کسب رتبه برتر استان در زمینه ساخت نیروگاه‌های تجدیدپذیر در کشور خبر داد و گفت:‌ مجموع ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر استان به 72 مگاوات رسیده که معادل 3/61 کل انرژی مصرفی استان را تامین می‌کند.
وی یادآور شد: در راستای ترویج فرهنگ استفاده از انرژی‌های پاک، این شرکت چهار مسجد و هشت مدرسه را به نیروگاه‌های خورشیدی مجهز کرده است.