kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۷۶۷۲
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۲
دو عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس آخرین جزئیات بررسی لایحه «رتبه‌بندی معلمان» را تشریح کردند.

احمد حسین فلاحی درباره لایحه رتبه‌بندی معلمان به خبرگزاری تسنیم گفت: کلیات لایحه رتبه‌بندی را تصویب کردیم و این لایحه به صورت دو شوری به صحن علنی مجلس ارجاع می‌شود، وقتی اینگونه شد دیگر با تغییر دولت، لایحه رتبه‌بندی پس گرفته نمی‌شود، اگر این کار انجام نمی‌شد و رتبه‌بندی در کمیسیون آموزش معطل می‌ماند ممکن بود با تغییر دولت، لایحه رتبه‌بندی برگردد. محمد وحیدی، دیگر عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز درباره لایحه رتبه‌بندی معلمان به تسنیم گفت: این لایحه اگر روال عادی خود را در مجلس طی کند شاید خیلی زمان‌بر باشد چون طرح‌های در نوبت زیاد است اما براساس جلسه‌ای که معلمان کشور با ریاست مجلس داشتند جلسات کارشناسی بین اعضای کمیسیون، صاحب‌نظران حوزه تعلیم و تربیت و نمایندگان معلمان برگزار شد و تمام پیشنهادات معلمان را برای اصلاح لایحه گرفتیم. وحیدی افزود: تأثیر لایحه رتبه‌بندی در آموزش و پرورش درازمدت است و نمی‌توان با مصوبه بدون مطالعه دقیق کارشناسی نسبت به آن نظر داد به عنوان مثال در لایحه رتبه‌بندی نیروهای اداری دیده نشده‌اند و به دکتر معلمان و افرادی که مدارج بالای علمی دارند توجهی نشده است حتی فاصله‌ای که معلمان می‌توانند رتبه‌های مختلف را اخذ کنند، دیده نشده است، رتبه‌هایی که طراحی شده به صورت اعداد است و ما مفاهیمی را برای آن پیشنهاد دادیم تا جایگزین اعداد شود. وی اظهارداشت: اگر قرار است نظام شایستگی در آموزش و پرورش مستقر شود و در احکام و حقوق معلمان تأثیر داشته باشد کار باید با دقت انجام شود. اینگونه نیست که با تغییر دولت‌ها لایحه رتبه‌بندی متوقف بماند و انتظار فرهنگیان این است لایحه‌ای که بعد از 10 سال با فشار مجلس ارائه شد به شکل لایحه خوب و منسجم از مجلس خارج شود و آیین‌نامه رتبه‌بندی، منزلت اجتماعی و تقویت جایگاه معلمان را به همراه داشته باشد.

نام:
ایمیل:
* نظر: