kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۷۶۲۳
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۷

زمین‌لرزه شویشه را لرزاند

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۴ و ۳ دهم ریشتر شهر شویشه را لرزاند.


پیام جلالی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به وقوع زلزله 4.3 ریشتری بامداد دیروز در شهر شویشه اظهار داشت: در حال حاضر 8 تیم عملیاتی در 4 شهرستان سروآباد، مریوان، سنندج و کامیاران در آماده‌باش کامل هستند.
وی افزود: بلافاصله پس از اعلام وقوع زلزله در شویشه، با هماهنگی مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان کردستان 2 تیم ارزیاب به منطقه اعزام شدند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان تصریح کرد: خوشبختانه زلزله بامداد دیروز خسارات جانی و مالی درپی نداشته است اما با این وجود تیم‌های عملیاتی هلال احمر در آماده باش هستند. وی گفت: در یک ‌ماه گذشته این دومین زلزله‌ای است که در شویشه به وقوع پیوسته و ضروری ا‌ست مردم این شهر و منطقه کلاترزان با رعایت اصول ایمنی مواجهه با زلزله را رعایت کنند.
بر اساس اعلام موسسه ژئوفیزیک وابسته به دانشگاه تهران، این زمین لرزه ساعت 04:20:39 ثانیه صبح دیروز در عمق 12 کیلومتری زمین و در فاصله 15کیلومتری شهر شویشه شهرستان سنندج رخ داد. شدت زمین‌لرزه به حدی بوده که به‌جز شهر شویشه، در سروآباد و نودشه کرمانشاه نیز احساس شده و مردم از ترس، از خانه‌های خود فرار کرده و ساعتی از شب را بیرون از خانه گذراندند. محمد فلاحی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان اظهار داشت: خسارت احتمالی در دست بررسی است.